بازاریابی ویروسی

بازاریابی ویروسی

 

بازاریابی ویروسی

هدف بازاریابی ویروسی

هرچند بازاریابی ویروسی نام خوبی برای این کار نیست و کافی است به افراد بگویید که بازاریابی ویروسی انجام میدهید تا مردم از شما دور شوند. اما یک ویروس ساده نه هنوز کاملا مرده و نه هنوز کامل جان دارد. ولی ویروس قابل تحسین است زیرا تا زمانی که کاملا موفق نشده است. کسی با خبر نمیشود و نهایت با یک تعداد عظیم از خود رو نمایی می کند.

بازایابی ویروسی

عناصر بازاریابی ویروسی:

بازاریابی ویروسی لازم نیست تمام این عناصر را دارد باشد ولی هرچه تعداد بیشتری از این عناصر را داشته باشد بیشتر موفق می شود:

ابتدا یک سری از نرم افزارها و محصولات ویژه و مفید خود را به طور رایگان در اختیار مشتریان قرار دهید، این کار را میتوان با ارزان کردن محصولات نیزانجام داد و اما رایگان کار خود را سریع تر انجام میدهد. صبر باید داشت.

از کوچک به بزرگ طبقه بندی کنید.

ویژگی های بازاریابی ویروسی

درخصوص بازاریابی ویروسی حداقل به چند ویژگی می توان اشاره نمود:
محیط و ابزاری که در آن سازمان ها و شرکت ها می توانند با حداقل هزینه و یا هزینه ای نزدیک به صفر کسب و کار خود را رونق دهند.
در این نوع بازاریابی در حقیقت ارتباط بازاریاب – مصرف کننده به ارتباط مصرف کننده – مصرف کننده تبدیل می شود.
تاثیر شبکه های اجتماعی نقش مهمی را در توسعه کسب و کار ایفا می کنند.
بازاریابی ویروسی به هیچ وجهی نمی تواند جایگزین کامل و منحصربه فردی برای کل استراتژی جامع بازاریابی یک سازمان باشد، بلکه می تواند به عنوان یکی از روش های بازاریابی در برنامه کاری سازمان قرار گیرد.

یک قاعده کلی در این روش ها این است که محتوا باید افراد را ترغیب کند تا شرکت، محصولات و خدمات شما را به افراد دیگر معرفی کند.
هدف گذاری درست و مناسب مخاطبان باید برنامه ریزی و پایش شود.

انتشار اولیه پیام و محتوای بازاریابی ویروسی بسیار اهمیت دارد. درواقع، انتشار اولیه پیام اصلی جزء کلیدی ترین شاخص های فرآیند بازاریابی ویروسی محسوب می شود. روش های گوناگونی برای انتشار اولیه این محتوا و پیام وجود دارد از جمله ایمیل، پیام کوتاه، فرم های برخط، شبکه های اجتماعی و سایر ابزار ارتباطی موجود.

روش های موثر بازاریابی ویروسی عبارتند از :

 

  • به دیگران اجازه دهید از مقاله های شما برای استفاده در وب سایت ، مجله الكترونیكی ،خبرنامه ها و كتب الكترونیكی خود بهره مند شوند.منبع و امكان چاپ مجدد مقاله را در انتهای آن قرار دهید.
  •  اجازه دهید دیگران از هر هدیه رایگان شما به عنوان جایزه برای فروش محصول یا معرفی خدمات شما استفاده كنند.
  • اجازه دهید دیگران از صفحه تبادل نظر online شما روی وب سایت خود استفاده كنند .بعضی افراد این صفحه را در اختیار ندارند. می توانید در ازای اجازه استفاده دیگران از این صفحه ، بنر خود را در بالای صفحه اضافه كنید.
  • به دیگران اجازه دهید  روی سرور شما وب سایت رایگان ایجاد كنند. به ازای فضای رایگانی كه در اختیار آنها قرار می دهید، از فضای تبلیغاتی وب سایتهای آنان استفاده كنید.
  • به دیگران اجازه دهید لینك سایت خود را در دفترچه راهنمای رایگان وب سایت سایت شما قراردهند و در مقابل از آنها بخواهید لینك وب سایت شما را در وب سایت خود قرار دهند.
  • سرویس های online رایگانی مانند eMail رایگان ، ثبت رایگان در موتورهای جستجو گر و … در وب سایت خود ارائه نمائید. به دیگران اجازه دهید از این سرویس ها در وب سایت یا مجله الكترونیكی خود بهره گیرند.
  • به دیگران اجازه دهید نرم افزار های رایگان شما را به دوستان خود هدیه دهند.فراموش نكنید تبلیغات خود را در داخل برنامه ها قرار دهید.
  • امكان بهره گیری از نمونه طرح های گرافیكی وب سایت و یا خبرنامه را برای دیگران فراهم آورید تا از آنها استفاده نموده یا به دیگران هدیه دهند. شما فقط تبلیغات خود را در آنها بگنجانید.
  • اگر كتاب الكترونیكی دارید ، به دیگران اجازه دهید تبلیغات خود را به رایگان در آن اضافه كنند. به یاد داشته باشید با این كار ، آنها كتاب الكترونیكی شما را در اختیار بازدیدكنندگان وب سایت خود یا مشتركین مجله الكترونیكی خود قرار می دهند.
  • امكان استفاده از كتاب الكترونیكی خود را برای دیگران فراهم آورید. اجازه دهید دیگران كتاب الكترونیكی شما را به بازدیدكنندگان خود ارائه نمایند. بازدید كنندگان جدید نیز باید بتوانند كتاب را در اختیار دیگران بگذارند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *