رازهای تبلیغات – دیوید اگلیوی pdf

رازهای تبلیغات – دیوید اگلیوی

رازهای تبلیغات چیست؟ تبلیغات چه اهمیتی دارند؟

با شروع قرن بیستم، تبلیغات به صنعتی جدی، پویا و سازنده تبدیل شد و مطبوعات به‌عنوان رسانه‌ای شاخص در عرصه‌‌تبلیغات كار كرد خود را پیدا كردند.

در این میان نام دیوید اگلیوی نامی شناخته‌شده برای فعالان در عرصه تبلیغات است. رازهای تبلیغات نام کتاب حاضر است که ازجمله کتابهای دیوید اگلیوی، پیرامون موضوع تبلیغات موفق است که کوروش حمیدی و علی فروزفر آن را به فارسی ترجمه کرده‌اند.

رازهای تبلیغات

دیوید اگلیوی کیست؟

با اختراع رادیو مفهوم تلفیق صدا و موسیقی برای ایجاد تأثیرات روانی و بالا بردن میزان اثرگذاری پیام‌ها بر روی مصرف‌كننده شناخته شد. در همین سالها بود كه دیوید اگیلوی به‌عنوان یكی از بنیانگذاران تبلیغات مدرن در آمریكا، شركت اگلیوی و ماثر را در سال 1945 بنیان گذاشت. او پلی بود بین تبلیغاتچی‌های كلاسیك و مدرن. او مفاهیم نوینی در نوشتن آگهی‌ها و معرفی برندهای تجاری خلق كرد. تجارب او در حوزه‌های گوناگون تبلیغات‌ موجب شد بگویند او حقیقتاَ به رازهای تبلیغات دست پیدا كرده است.

مطالب مندرج در کتاب

برخی مطالب مندرج در كتاب، عبارتند از:

  • چه نوع تبلیغی موجب فروش می‌شود
  • چگونه یك بنگاه تبلیغاتی را اداره كنیم
  • آگهی تلویزیونی را چگونه بسازیم ها محصولاتمان را بفروشد
  • رموز موفقیت در تبلیغات شركت به شركت
  • پست مستقیم، عشق اول و اسلحه سری من
  • ایراد تبلیغات چیست؟
  • شش غولی كه تبلیغات نوین را ابداع كردند

رازهای تبلیغات

بخشی از توصیه‌های کتاب

یکی از توصیه های این کتاب این است که وقتی چیزی برای گفتن ندارید آواز بخوانید. بعضی از آگهی‌های تلویزیونی که مسائل فروش را به‌صورت آهنگین می‌خواندند موفقیت‌آمیز بوده‌اند، اما اشعار موزون تبلیغاتی ازلحاظ تغییر ارجحیت کالا، پایین‌تر از میانگین هستند.

در بسیاری از موارد موسیقی به عنوان پس زمینه استفاده می شود که نقش هیجان‌زایی دارد. این‌کار نه عاملی مثبت و نه عاملی منفی است. این موسیقی نه خطری دارد و نه فایده خاصی.

بخشی از کتاب رازهای تبلیغات

دیوید اگلیوی در ابتدای کتاب به بررسی نقش و  اهمیت ارائه دلیل در تبلیغات اشاره می‌کند. وی معتقد است آگهی‌های تلویزیونی که به ارائه یک دلیل عقلانی درباره مزیت محصول به بیننده می‌پردازند، کمی بالاتر از میانگین هستند. او اظهار می‌دارد که نود درصد از دست‌اندر کاران تبلیغات به شما می‌گویند که مصرف‌کنندگان به چگونگی تولید محصولات اهمیتی نمی‌دهند. شاید آنها درست می‌گویند؛ اما پروژه‌ای به نام خشک کردن در انجماد، تبلیغی پیرامون یک قهوه بود که  درموردچگونگی تهیه و تولید این قهوه به بیننده اطلاعات می‌داد. تبلیغ تهیه‌شده، به اندازه کافی جدید و جالب بود تا بینندگان زیادی را به امتحان‌کردن این قهوه ترغیب کند.

رازهای تبلیغات

آیا خبری بودن یک تبلیغ تاثیری در موفقیت آن دارد؟

دومین راز از رموز موفقیت تبلیغات، ارائه اخبار است. اخبار نقش مهمی را ایفا می‌کنند. آگهی‌های تلویزیونی که حاوی خبرند، ازلحاظ اثربخشی بالاتر از میانگین قرار دارند. اما حتی زمانیکه خبری برای گفتن دارند – که البته بسیار نادر است – برخی از نویسندگان آن را کم‌اهمیت تلقی می‌کنند و یا اصلا رهایش می‌کنند. به علت چنین خطایی باید در روغن سرخشان کرد. محصولات، مانند انسان‌ها، وقتی که تازه متولد می‌شوند، می‌توانند حداکثر توجه را به خود جلب کنند. درمورد یک محصول قدیمی می‌توانید با شیوه جدیدی برای استفاده از آن خبر بسازید.

فاکتور هیجان بر موفقیت یک تبلیغ چه تاثیری دارد؟

پیرامون این موضوع دیوید اگلیوی بیان می‌کند: محققان تاکنون راهی برای تخمین میزان اثربخشی هیجان نیافته‌اند، اما من به این باور رسیده‌ام که آگهی‌های تلویزیونی با حجم زیادی از دلتنگی، جذابیت و حتی برانگیختن عواطف، هیجانات و احساسات می‌توانند بسیار اثربخش باشند. هیجان می‌تواند به همان اندازه دلایل عقلانی موثر باشد، مخصوصاً وقتی‌که  چیزهای بی‌همتایی درباره محصولتان برای گفتن ندارید شریکم هال راینی می‌گوید: اما اینجاست که مسایل بغرنج می‌شوند. بیشتر مشتری‌ها و متاسفانه بیشتر بنگاهها فکر می‌کنند که دلایل عقلانی برای محصولشان، بسیار بیش از مقداری که مصرف‌کنندگان فکر می‌کنند، اهمیت دارد.

برای استفاده از ادامه مطلب و آشنایی با رموز تبلیغات، فایل زیر را دانلود نمایید.

‌اکیداً توصیه می شود برای دانلود فایلها از نرم افزارهای مدیریت دانلود استفاده کنید.

در غیر اینصورت امکان دانلود نشدن کامل فایل ها وجود دارد.

دانلود Internet Download Manager نسخه ویندوز

دانلود Internet Download Manager نسخه اندروید

برای خارج کردن بسته دانلودی از حالت فشرده احتمالاً به برنامه های زیر نیاز دارید:

دانلود WINRAR نسخه ویندوز

دانلود WINRAR نسخه اندروید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *