مشتری درجایگاه شریک – چیپ آر. بل pdf

مشتری درجایگاه شریک – چیپ آر. بل

مشتریدر جایگاه شریک

ﻣﺸﺘﺮﻱ ﺩﺭ ﺟﺎﻳﮕﺎﻩ “ﺷﺮﻳﻚ” ﻳﻌﻨﻲ ﻧﮕﺮﺷـﻲ ﻧـﻮ ﺑـﻪ ﻣـﺸﺘﺮﻱ، ﻧﮕﺮﺷـﻲ ﺑـﺴﻴﺎﺭ ﻓﺮﺍﺗـﺮ ﺍﺯ ﺭﺍﺑﻄـﻪ ﺍﻱ ﻛـﻪ ﻣﻴـﺎﻥ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﺩﻫﻨﺪﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﻳﺎ ﻓﺮﻭﺷﻨﺪﮔﺎﻥ ﻛﺎﻻ ﺑﺎ ﻣﺼﺮﻑ ﻛﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ. ﻧﻮﻳﺴﻨﺪﻩ ﻛـﻪ ﺧـﻮﺩ ﺻـﺪﻫﺎ ﻣﻘﺎﻟـﻪ ﻭ ﻛﺘﺎﺏ ﻧﻮﺷﺘﻪ، ﻭ ﺩﺭ ﻋﻴﻦ ﺣﺎﻝ ﺳﺨﻨﺮﺍﻥ، ﻣﺸﺎﻭﺭ ﻭ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺩﺭ ﺍﻳﺎﻟﺖ ﺟﻮﺭﺟﻴﺎﻱ ﺟﻨﻮﺑﻲ ﺍﺳﺖ ﺍﻋﺘﻘـﺎﺩ ﺩﺍﺭﺩ ﻛـﻪ ﺍﻳﻦ ﻛﺘﺎﺏ ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﻪ ﺗﻘﻮﻳﺖ بنیه ﻫﻤﻜﺎﺭﻱ ﻫﺎﻱ ﺭﺍﻫﺒﺮﺩﻱ ﻳﺎ ﺗﻤﺎﻡ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩﻫـﺎﻱ ﻧﺎﺷـﻲ ﺍﺯ ﺧـﺪﻣﺎﺕ ﺑـﻪ ﻣـﺸﺘﺮﻱ ﺑﭙﺮﺩﺍﺯﺩ. ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﻧﻘﺎﻁ ﻋﻄﻒ ﺷﺨﺼﻴﺘﻲ ﺳﺎﺯﻣﺎﻧﻲ، ﺩﺍﺷﺘﻦ ﺩﺭﻙ ﻣﻨﺎﺳﺒﻲ ﺍﺯ ﻣﻔﻬﻮﻡ ﻣﺸﺎﺭﻛﺖ ﺍﺳﺖ. ﺭﺳﻴﺪﻥ ﺑﻪ ﺍﻳـﻦ ﺩﺭﻙ ﻭ ﺷﻨﺎﺧﺖ ﻋﻘﻼﻧﻲ ﻛﻪ ﻗﻄﻌﺎ ﺑﻪ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﻣﻨﺠﺮ ﻣﻲ ﮔﺮﺩﺩ، ﻫﺪﻑ ﺍﺻﻠﻲ ﻧﻮﻳـﺴﻨﺪﻩ ﺍﺳـﺖ. ﺑـﻲ ﺷـﻚ ﺩﺭ ﺑـﺴﻴﺎﺭﻱ ﺍﺯ ﻣـﻮﺍﺭﺩ، ﺑﻲ ﺗﻮﺟﻬﻲ ﺑﻪ ﻣﺸﺘﺮﻳﺎﻥ، ﺭﺑﻄﻲ ﺑﻪ ﻣﻘﺮﺭﺍﺕ ﺳﺎﺯﻣﺎﻧﻲ ﻧﺪﺍﺭﺩ، ﺑﻠﻜﻪ ﺑﻪ ﺟﻬﺖ ﻧﻘﺺ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺩﺭ ﺭﻭﺍﻧـﺸﻨﺎﺳﻲ ﺭﻭﺍﺑـﻂ ﭘـﻴﺶ ﻣﻲ ﺁﻳﺪ. ﻣﺤﺘﻮﺍﻱ ﻛﺘﺎﺏ، ﺟﻮﺍﻧﺐ ﻋﺎﻃﻔﻲ ﺭﻭﺍﺑﻂ ﺍﻧﺴﺎﻧﻲ ﺭﺍﺑﺎﺯﮔﻮ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ.

ﻧﻮﻳﺴﻨﺪﻩ ﺩﺭ بخشی ﺑﻪ ﻓﺮﻭﺷﮕﺎﻫﻲ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ ﻛﻪ ﻛﺎﺭﻛﻨﺎﻥ ﺁﻥ ﻫﻤﻴﺸﻪ ﺑـﺎ ﺍﺣﺘـﺮﺍﻡ ﻭ ﻣـﺸﺘﺎﻗﺎﻧﻪ ﺁﻣﺎﺩﻩ ﺧﺪﻣﺖ ﺑﻪ ﻣﺸﺘﺮﻳﺎﻥﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﺑﺎ ﺭﻭﻳﻲ ﮔﺸﺎﺩﻩ ﻭ ﺍﺣﺘﺮﺍﻡ ﻛﺎﻣﻞ ﺍﺯ ﺧﻮﺍﺳﺘﻪ ﻫﺎﻱ ﻣﺸﺘﺮﻳﺎﻥ ﻛﻪ ﮔـﺎﻫﻲ ﻫـﻢ ﺑـﺎ ﻭﺳﻮﺍﺱ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺍﺳﺖ ﺍﺳﺘﻘﺒﺎﻝ ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ.

ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺭﺿﺎﻳﺖ ﻣﺸﺘﺮﻱ ﺑﻪ ﺗﻨﻬﺎﻳﻲ ﺗﻀﻤﻴﻦ ﻛﻨﻨﺪه ﺁﻥ ﻧﻴﺴﺖ ﻛﻪ ﺍﻭ ﻣﺸﺘﺮﻱ ﺩﺍﺋﻤﻲ ﺷﻤﺎ ﺷﻮﺩ. همه ﻣﺎ ﻣـﻲ ﺗـﻮﺍﻧﻴﻢ ﻣﻮﺍﺭﺩﻱ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺁﻭﺭﻳﻢ ﻛﻪ ﺍﺯ ﻓﺮﻭﺷﻨﺪﻩ، ﺗﺎﺟﺮ ﻭ ﻳﺎ ﻫﺮ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﺩﻫﻨـﺪه ﺧـﺪﻣﺘﻲ، ﺭﻭﻱ ﺑﺮﮔﺮﺩﺍﻧـﺪﻩ ﺑـﺪﻭﻥ ﺁﻧﻜـﻪ ﺧﻄﺎﻳﻲ ﺍﺯ آن ها ﺳﺮﺯﺩﻩ ﺑﺎﺷﺪ ﺑﻪ ﻓﺮﻭﺷﻨﺪﻩ ﺩﻳﮕﺮﻱ ﻣﺮﺍﺟﻌﻪ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﻳﻢ. ﻋﻠﺖ ﺁﻥ ﻫﻢ ﻓﻘﻂ ﺍﻳﻦ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺷﺨﺺ ﺩﻳﮕﺮﻱ ﺭﺍ ﭘﻴﺪﺍ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﻳﻢ ﻛﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﻛﺎﺭ ﺭﺍ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺗﺮ، ﻣﺴﺌﻮﻻﻧﻪ ﺗﺮ، ﺍﺭﺯﺍﻥ ﺗﺮ ﻭ ﻳﺎ ﺣﺘﻲ ﺑـﻪ ﮔﻮﻧـﻪ ﺍﻱ ﻣﺘﻔـﺎﻭﺕ ﺍﺯ ﺁﻧﻬـﺎ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﻲ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ.

ادامه مطلب در فایل زیر:

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *