هنر مشاركت آفرينی – جيم هودان

هنر مشاركت آفرينی – جيم هودان

منظور از مشاركت آفرینی چیست؟
در اغلب شركت ها، كاركنان درك نمی كنند كه استراتژی چیزی نیست كه قبل از شروع مسابقه تعیین شده باشد و سپس اجرا شود. استراتژی مدام در تغییر است و برای داشتن شانس پیروزی نیاز به بازنگری مداوم دارد. تمام اما و اگرها باید همواره مورد بررسی قرار گیرند و فعالیت های مرتبط با آن ها شناسایی شوند و اطمینان حاصل شود كه افراد می توانند اجرای اثربخش آ نها را ادامه دهند.

هنر مشاركت آفريني - جيم هوداندر سازمان های تجاری، مدیران برای مشارکت آفرینی هر روز حركتی استراتژیك به وجود می آورند كه جذاب ترین نمایش های تلویزیونی را به رقابت می طلبد. اما كاركنان  به آن حركات و نمایش های استراتژیك گوش نداده و توجه نمی كنند. درست زمانی كه همه افراد می توانند كاری كنند و اندك تفاوتی ایجاد كنند و زمانی كه بازی در جریان است، می روند كه ساندویچ بخرند .آن ها فرصتی را كه به آنها اجازه كمك به اجرای استراتژی كسب وكار می دهد، از دست می دهند. در سراسر كشور مردم به عنوان سرگرمی فوتبال، بسكتبال و بیس بال بازی می كنند. آن ها تیم های خود را آماده كرده و استراتژی هایی را تدوین می كنند كه باور دارند آن ها را برنده خواهد كرد. آن ها بازیکنان را می خرند و می فروشند و تصمیم می گیرند بازیكنان چه زمانی بازی كنند. آن ها امتیازات را كنترل كرده و شاخص های نشان دهنده ضعف تیم را تحلیل می كنند و سپس برای بهبود شانس موفقیت نهایی تلاش می كنند. آن ها بی شك در بازی مشاركت دارند. سوالات اساسی این ها هستند: اگر افراد در تمامی سنین و سطوح تحصیلی می توانند وارد بازی بیس بال شوند و مالك و مدیر تیم ها شوند و برای سرنوشت تیم تصمیم بگیرند چرا ما نمی توانیم همه كاركنان را در بازی كسب وكار مشاركت دهیم؟.

به مدیریت این گونه کارها در اصطلاح مشاركت آفرينی گفته می شود ، برای مطالعه بیشتر در این ضمینه این کتاب را به رایگان دانلود کنید

(Visited 74 times, 1 visits today)


0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *