چگونه مشتریان را به سوی سایتمان جذب کنیم؟

چگونه مشتریان را به سوی سایتمان جذب کنیم؟

به راه انداختن و حفظ یک کسب‌وکار سخت است. شما ممکن است یک جریان مثبتی از مشتریان وفادار داشته باشید، اما همواره باید مطمئن شوید که مشتریان جدید نیز به کسب‌وکار شما اضافه می‌شوند. چرا که وجود مشتریان بالقوه است که رشد کسب‌وکار شما را تائید می‌کند. اگر می‌خواهید شرکت‌تان رشد کند نیازمند جذب مشتریان جدید هستید. کارهای ساده‌ای وجود دارند که به صورت مداوم می‌توانید در کسب‌وکارتان انجام دهید. رشد مستمر کلید راه‌اندازی یک کسب‌و کار سالم است. وجود مشتریان جدید برای کسب‌وکار شما بسیار مهم است، این راه‌های ساده در انجام درست آن به شما کمک خواهد کرد. اگر شما تلاش‌های خود را متمرکز کنید، برای کارهای‌تان زمان‌بندی و برنامه ریزی داشته باشید و هم‌چنین وب‌سایت‌تان را به روز نگه دارید، سپس مراحلی را که در زیر مطرح شده‌اند دنبال کنید، مطمئنا شما در جذب مشتریان مناسب از رقبای خود پیشی خواهید گرفت:

در ادامه به منظور بهبود رتبه‌ وب‌سایت و موقعیت شما در موتورهای جستجو چند راهنمایی آورده شده است:

1) کلمات کلیدی مناسبی را انتخاب کنید.

2) محتوا و سایت خود را بهینه‌سازی کنید.

3) نقد و بررسی‌های واقعی از مشتریان بخواهید.

4) پروفایل‌ رسانه‌های اجتماعی خود را بهینه‌سازی کنید.

5) کسب‌وکارتان روی گوگل لوکال قرار دهید.

6) سازگار باشید.

7) لیست شدن در دایرکتوری‌های محلی

8) توسعه محلی

9) موبایل

10) تجزیه و تحلیل و نظارت بر نتایج

حالا اگر شما یک ایده دارید و انگیزه‌ای برای شروع، می‌توانید به مرحله‌ی اول برگردید و اجرای استراتژی‌هایی را که یاد گرفتید شروع کنید.

شاید شما روی تماس های سرد و فروش محصول یا خدمت بیش از حد مشتاق نباشید، اما قطعاً احساس می کنید نیاز به مشتریان جدید و حتی تعداد زیادی از آنها دارید. سعی کنید مشتریان خود را بشناسید علایق و سلایق آنها را بدانید هر چقدر که بیشتر مشتریان خود را بشناسید بهتر میتوانید به آنها خدماتی را ارائه دهید. روابط عمومی خوب باعث جذب مشتری میشود. مشتری مداری و توجه به آنچه که مشتری میخواهد مثل راهنمایی و دادن اطلاعات دقیق در مورد کالاها میل مشتریان را باری خرید بیشتر میکند.

تبلیغات فراوان از دیگر راه های جذب مشتری است مثلا تبلیغات آنلاین، داشتن وبلاگ خوب، بروشور و کاتالوگ میتواند مشتریان را با خدمات و محصولات شما آشنا کند. سعی کنید که از راه هایی مثل اهدای جوایز یا ارائه نمونه ای از محصولات در قالب سمپل و یا شرکت در قرعه کشی برای جذب مشتریان از آن استفاده کنید.

خدمات و پشتیبانی از دیگر عواملی است که باعث جذب مشتریان میشود سعی کنید که مشتریان را با خدمات و محصولات مختلفی که ارائه میدهید آشنا کنید. جذب مشتریان جدید هم میتواند به محبوبیت شما بیفزاید. در فروشگاه ها معمولا چینش کالاها هم میتواند برای جذابیت بیشتر و جذب مشتری مورد استفاده قرار بگیرد.

از روش های مختلف برای بازاریابی و جذب مشتریان استفاده کنید وقتی که مشتریان از خدمات شما رضایت داشته باشند قطعا محصولات و خدمات جدید شما هم مورد استقبال آنها قرار خواهد گرفت. نظر سنجی و پرسیدن میزان رضایت مشتریان از کالاها یکی دیگر از روش هایی است که میتواند برای بهبود خدمات مناسب باشد. مثلا اینکه از مشتریان خود در مورد نقاط قوت و ضعف کالاها نظر سنجی کنید تا بتوانید با دانستن آنچه که آنها به آن تمایل دارند کیفیت محصولات خود را بالا ببرید.

در مورد شرکت هایی هم که به نوعی محصول یا خدماتی را تولید میکنند باید نظر سنجی، پشتیبانی از کالاها و خدمات پس از فروش وجود داشته باشد هر چقدر که میزان کیفیت خدمات پس از فروش یا ضمانت یک کالا بالاتر باشد میل مشتریان برای خرید بیشتر خواهد بود.

(Visited 9 times, 1 visits today)


0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *