کتاب رایگان آسیب شناسی تبلیغات در ایران – پویا روحی pdf

دانلود رایگان کتاب آسیب شناسی تبلیغات در ایران پویا روحی

تبلیغات یکی از اجزای پنجگانه ترویج است که به همراه پیشبرد فروش ، روابط عمومی ، فروش شخصی و بازاریابی مستقیم در برقراری اطلاعات با مخاطبان بازار هدف به کار گرفته می شود.

در بین ابزارهای ارتباطی ، نقش تبلیغات در بازار ایران به ویژه بازار مصرفی اهمیت بسیاری دارد. تبلیغ راهی مناسب برای آگاهی دادن مردم و تشویق آنها به خرید کالا یا خدمتی است که نیاز و خواستشان را برطرف میکند. سازمان های تجاری ، موسسات غیرانتفاعی ، شرکت های بازرگانی ، نهادهای اجتماعی و حتی اشخاص برای معرفی کالا و خدماتشان و آگاه کردن مردم از تبلیغ استفاده می کنند.

آسیب شناسی تبلیغات در ایران – پویا روحی

مدیران بنگاه های اقتصادی موفق ، کسب و کاررا یک فرایند طولانی مدت می دانند و با تدوین اهداف مدون و برنامه ریزی دقیق ، اقدامات مختلف از جمله تبلیغات را در این فضا اجرا می کنند. ولی برخی دیگر این فرایند را کوتاه مدت دانشته و متاسفانه با شکست روبرو می شوند.

در فضای جدید کسب و کار که به دلیل افزایش رقابت عرضه کنندگان ، آگاهی مشتریان روز به روز بیشتر می شود و در کنار آن قدرت چانه زنی و توقع مشتریان بالا میرود ، برای افزایش جذب مشتریان باید اولین اقدام شرکت ، برنامه ریزی و تلاش برای ارتقاء کیفیت باشد.

هدف از تبلیغ چیست ؟ بدیهی است هدف از تبلیغ بالا بردن میزان فروش و ارائه خدمات است .البته این می تواند هدف بازاریابی باشد اما برای رسیدن به هدف بازاریابی باید هدف تبلیغ نیز مشخص باشد. منظور از هدف تبلیغ ، انجام دادن کاری خاص است که توسط آن پیامی به یک گروه مخاطب مورد نظر در بازه زمانی خاص میرسد.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *