کتاب رایگان کسب و کارهای مشتری مدار وفرا مشتری مدار – توماج فریدونی pdf

دانلود رایگان کتاب کسب و کارهای مشتری مدار وفرا مشتری مدار توماج فریدونی

بازاریابی در ایران معنی متفاوتی دارد. بازاریابی یعنی اسباب بازي ! واقعیت تلخ بازار ایران دقیقا همین جاست. بازاریابی که واسط ارتباط ما با بازار است چیزي به جز یک اسم دهان پر کن و یک واحد با پرستیژ بالا بیشتر نیست.

مراقبت از مشتري قسمت مهمی از زیرمجموعه ها و وظایف بازاریابی است. واحدي مستقل که ظهور و نمود آن از طرز فکرهاي پایه اي بنیانگزاران شرکت، سهام داران و مدیران عالی و اجرایی و افراد سرچشمه می گیرد.

کسب و کارهای مشتری مدار وفرا مشتری مدار – توماج فریدونی

نگرش مدیران بر کسب و کارشان به دو گونه است: اول، مدیرانی که مشتري گرا هستند. دوم، مدیرانی که بازارمحور و رقیب گرا هستند. اگر می خواهید جزء شرکت هاي موفق باشید و مدیریت صحیحی بر بازاریابی و نگرش هاي پایه اي شرکت خود داشته باشید می بایست به صف مدیران دسته دوم، یعنی مدیرانی با نگرش هاي بازار محور و رقیب گرا بپیوندید!

آنچه باید بدانید این است که مشتری گرایی با مشتری مداری تفاوت دارد. مشتري گرایی یعنی تمام کسب و کار شما تنها براي ارضاء خواسته هاي به جا و نابجا مشتریان بالقوه و بالفعل راه اندازي شدن و ادامه دادن اما مشتري مداري یعنی احترام به حقوق مشتریان و با در نظر گرفتن خواسته هاي ایشان کاري را شروع کردن و ادامه دادن.

شرکت هاي امروزي و مدیران آنها با چالش جهش فکري و حتی شاید ژنتیکی مشتریان مواجه شده اند! مشتریانی سختگیر ، بی وفا و سنگدل که با دیدن یکی دو خطا، با دیدن یک برخورد نادرست و یا بروز یک اشتباه کوچک شما را براي همیشه ترك می کنند و به سوي آدرس محل شرکت رقیب شما حرکت خواهند کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *