بازاریابی و فروش

جهت‌گیری شرکت‌ها در بازاریابی آینده – احمد روستا pdf

جهت‌گیری شرکت‌ها در بازاریابی آینده – احمد روستا

جهت‌گیری شرکت‌ها در بازاریابی آینده – احمد روستا

جهت‌گیری شرکت‌ها در بازاریابی آینده، عنوان مطلبی است که در یازدهمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت ارائه شده‌است و به ویژگی‌های بازارهای آینده، انواع بازاریابی و راهکارهای هر‌یک از آنها می‌پردازد.

جهت‌گیری شرکت‌ها در بازاریابی آینده – احمد روستا

نخست به ویژگی‌های بازارهای آینده اشاره‌شده‌است که از آن جمله می‌توان به جابه جائی قدرت،مزیت ومنزلت، تغییر معانی،مبانی و ملزومات در کسب و کارها و بازارها، تحولات فراگیر همراه با ایده ها و پدیده های نوین و ناشناخته، شکاف تحول، شکاف فرصت اشاره‌کرد.

بهتر است تعریفی از بازاریابی در ابتدا ارائه شود؛ بازاریابی عبارتست از پاسخگوئی درست به نیازها و نیازمندان در شرایط گوناگون از طریق رویکردهای چندگانه.

همانگونه که قبلاً بیان‌شد بازاریابی تنها به یک روش انجام نمی‌گیرد و انواع مختلفی از آن وجود‌دارد. بازاریابی معاملاتی گونه‌ای است که در آن انجام معاملات به صورت‌های مختلف « وقتی، کوتاه‌مدت و یا موردی و آماده» انجام می‌شود و به تقاضای مؤثر پاسخ می‌دهد و هدف آن درآمد‌زایی و کسب سود به‌منظور جلوگیری از پس‌رفت و بقا می‌باشد.

راهکارهایی که این نوع بازاریابی برای خود در‌نظر می‌گیرد شامل تمرکز بر تقاضای مؤثر و معاملات سریع، کوتاه‌مدت، کوچک، پراکنده، ضرری و آماده و همچنین معرفی محصولات ساده، ارزان و مشتری‌پسند و برندهای سایه، پشتیبان و جانبی و تغییر در بسته‌بندی و بعضی از مشخصات محصولات فعلی، باتوجه به شرایط بازار و آمادگی خریداران می‌باشد راهکار دیگر، تغییر و تنوع آمیزه بازاریابی شرکت است که باتوجه به شرایط دوره گذار و انتقال و تمرکز بر بازاریابی معاملاتی، تاکتیکی و موقت صورت می‌گیرد.

نوع دیگری از بازاریابی، بازاریابی تهاجمی نام دارد که در آن برای کسب بخشی از سهام بازار رقبا از‌طریق جذابیت‌ها و مطیت‌های رقابتی جدید تلاش می‌شود.

راهکارهای این روش، مشخص‌کردن رقبای مهم و در‌حال رشد و شناسایی مشتریان مطرح و مفید آنان به‌ویژه مشتریان ناراضی و سرگردان رقبا، سرمایه‌گذاری سریع و حضور چشمگیر در بازارها و نقاطی که رقبا کنار رفته‌اند یا بی‌توجه هستند می‌باشد که این امر با تحلیل درست هزینه/ فایده انجام می‌شود.

منبع : www.drroosta.com

برای دریافت و ادامه مطلب، به لینک زیر مراجعه نمایید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها