160 نکته در مدیریت – pdf

160 نکته در مدیریت

مدیر یک سازمان نقش مهم و ویژه‌ای را در میزان موفقیت و بازدهی هر سازمانی دارد. مدیر به‌عنوان هماهنگ‌کننده و رهبر گروه برای رسیدن به اهداف سازمان تلاش می‌کند. برای مدیر قابلی‌بودن شما باید قدرت استفاده از تمام امکانات فیزیکی و ذهنی کارمندان خود را دارا باشید و سیستمی یک‌پارچه و هماهنگ در مسیر تعالی و دست‌یابی به اهداف مورد‌نظر سازمان را داشته‌باشید. 160 نکته در مدیریت، توجه شما را به نکات مفیدی در زمینه مدیریت جلب می‌کند که بکارگیری آنها دید مناسبی در زمینه نحوه مدیریت و مسایل پیرامون آن به شما می‌دهد.

160 نکته در مدیریت

برای رسیدن به موفقیت شغلی و استفاده از توانایی‌های بالقوه سازمان، شما توانایی فوق‌العاده و فرا‌انسانی نیازندارید، بلکه باید نکاتی را رعایت کنید تا به بهترین راندمان کاری دست‌یابید.

در انجام کارها روی شیوه‌ای خاص تأکید نکنید؛ شاید کسی بتواند از مسیر کوتاهتر و بهتری شما را به مقصد برساند. توجه داشته‌باشید دانش و تجربه، هیچ‌کدام به‌تنهایی رهگشا نیستند. می‌توان با آمیختن دانش و تجربه، راهکارهای حیاتی و استثنایی خلق‌کرد.

از هر فرصتی برای استخدام و به‌کارگیری افراد برجسته استفاده‌کنید. به‌خاطر داشته‌باشید رعایت استانداردهای محیط کار در کارایی کارمندان مؤثر است. دقت کنید با فرق‌گذاشتن بیهوده بین افراد گروه، انگیزه کاری آنها را از بین نبرید.

از مشورت و نظر‌خواهی با نیروهای جوان نترسید و با رفتارهای ضد و نقیض، اعتماد زیر‌دستان را از خود سلب نکنید. در به‌وجود‌آوردن فضای رقابتی سالم، کوشا باشید.

برای ارتقای سطح دانش کارمندان و افزایش بهره‌وری آنان، کلاس‌های آموزشی ترتیب دهید و از لوازم کمک آموزشی استفاده کنید. دقت کنید که توبیخ کارمند خطاکار، باید متناسب با اشتباهاتش تعیین شود. سعی‌کنید با اصول روانشناسی آشنا شوید. طوری رفتار کنید که دیگران شما را به‌عنوان الگو انتخاب کنند و آینده کاری دلخواه خود را در قالب شخصیت شما مجسم کنند.

برای دریافت و مطالعه ادامه مطلب از لینک زیر استفاده کنید.

(Visited 1,859 times, 5 visits today)


1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *