53 اصل متقاعد سازی – کوین هوگان pdf

53 اصل متقاعد سازی – کوین هوگان

شاید بتوان گفت نفوذ، تاثیر گذاری و متقاعد سازی، جذاب ترین واژه های تاریخ انسانی اند. از زمانی که دموستن برای تمرین سخنرانی اثر بخش در احقاق حق خانواده خود، در غاری تنگ پوشیده از میخ و سنگ نحوه ادار کلمات و استفاده از حرکات دست و بدن را تمرین می کرد، تا امروز که نامزدهای پست های سیاسی در سراسر جهان، مفاهیم و استعاره ها و واژه ها را به کار می گیرند تا مخاطبان را به برتری و حقانیت خود قانع کنند، بیش از 2000 سال می گذرد. اما این واژه ها هم چنان جذابیت و اهمیت خود را حفظ کرده اند. فروشنده ای که کالایی در دست دارد، متهمی که روبروی قاضی ایستاده است، تابلوهای بزرگ و رنگارنگی که مارابه تماشا فرا می خوانند، کارجویی که در حال انجام مصاحبه ی شغلی است، همگی در پی متقاعد کردن مخاطب خود هستند. همان گونه که ولتر به زیبایی بیان کره است، حتی کسانی که تمام همت و تلاش خود را صرف تبلیغ و تنوع عقاید میکنند، هر روز و هر لحظه می کوشند دیگران را متقاعد سازند که مانند ایشان بیاندیشند!

53 اصل متقاعد سازی - کوین هوگان

برخی از اصول مطرح شده در این کتاب به شرح زیر است:

در برقراری ارتباط با دیگران اولین ثانیه های برخورد بسیار مهم است. در تمام طول مدت ارتباط ، برداشت اولیه به صورت ناخودآگاه بر روی موضع گیری ها ، رفتار و گفتار طرف مقابل تاثیر گذاشته و میتواند تفسیرهای متفاوتی را از گفته ها و رفتار شما ایجاد نماید. برای ایجاد یک برداشت اولیه ی مثبت نکات زیر را به خاطر بسپارید:

  • لبخند را فراموش نکنید.
  • رفتار خودرا کنترل کنید و به تاثیر آن آگاه باشید.
  • محکم و استوار دست بدهید.
  • ارتباط چشمی برقرار کنید.
  • لباس مناسب به تن کنید.
  • نشان دهید که شنونده خوبی هستید.
  • هرگز تاخیر نکنید.
  • تمرکز کنید.
  • در مراسم معرفی عجله نکنید.
(Visited 1,367 times, 3 visits today)
0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *