اشتباهات مهلک در مصاحبه‌های استخدامی

اشتباهات مهلک در مصاحبه‌های استخدامی

مصاحبه‌های استخدامی :پروفسور آلبرت محرابیان عنوان کرده است که تنها ۷٪ پیام از طریق کلمه‌ها منتقل می‌شوند. ۹۳٪ درصد باقی بین لحن صدا (۳۸٪)  و زبان بدن (۵۵٪) تقسیم می‌شود. این موضوع طبق قانون ۷-۳۸-۵۵ محرابیان شناخته می‌شود. حالا شما ممکن است با این آمار میانه‌ی خوبی نداشته باشید، کما این‌ که ممکن است در تمامی شرایط صدق نکند.
اما با این حال، هم‌چنان صحیح است که لحن صدا و زبان بدن می‌توانند به احساس‌های اصلی ما خیانت کنند. و در یک مصاحبه شغلی، بسیار مهم است که کنترل زبان بدن را تا جای ممکن است داشته باشیم. زیرا در حالی که همه‌ی آن‌چیزی که شما می‌گویید درست و راس

ت است، اما زبان بدن شما می‌تواند داستان کاملن متفاوتی  را به مصاحبه‌کننده بیان کند.

ممکن است شما موقع ورود دست‌های پُری داشته باشید، پر از کاغذها و مدارک. به‌خصوص هنگامی که از این مصاحبه به آن مصاحبه می‌روید. اگر می‌توانید، همه این وسایلی را که لازم دارید، درون کیف یا چیزی از این قبیل بگذارید. وقتی شما را برای مصاحبه خواندند، کیف خود را به آرامی برداشته و به آرامی در کنار صندلی‌ای که می‌نشینید، بگذارید. وقتی نشسته‌اید خودکار را در دست‌تان نچرخانید، با موبایل بازی نکنید، رزومه را ورق نزنید، خلاصه این که با خرت و پرت‌هایی که اطراف‌تان هستند سرگرم نشوید. وگرنه گیج و ناآماده به نظر می‌رسید. به‌خصوص وقتی چیزها از دست‌تان به زمین بیافتند.mosahebe-estekhdam

در بیشتر مصاحبه‌ها، معمولن شما در یک سمت میز نشسته‌اید و مصاحبه‌کننده در طرف دیگر. این روش مرسوم است. اما با زبان بدن شما می‌توانید تعادل این وضعیت را به سمت نتیجه مطلوب یا نامطلوب سوق دهید. برای شروع، اگر هنگام نشستن شما عمدن صندلی را عقب بدهید و احیانن پاهای‌تان را روی هم بیاندازید، شما دارید بین خودتان و کارفرمای احتمالی آینده‌تان فاصله می‌اندازید.(مصاحبه‌های استخدامی)

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *