جهت‌گیری شرکت‌ها در بازاریابی آینده – احمد روستا pdf

جهت‌گیری شرکت‌ها در بازاریابی آینده – احمد روستا

جهت‌گیری شرکت‌ها در بازاریابی آینده، عنوان مطلبی است که در یازدهمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت ارائه شده‌است و به ویژگی‌های بازارهای آینده، انواع بازاریابی و راهکارهای هر‌یک از آنها می‌پردازد.

جهت‌گیری شرکت‌ها در بازاریابی آینده – احمد روستا

نخست به ویژگی‌های بازارهای آینده اشاره‌شده‌است که از آن جمله می‌توان به جابه جائی قدرت،مزیت ومنزلت، تغییر معانی،مبانی و ملزومات در کسب و کارها و بازارها، تحولات فراگیر همراه با ایده ها و پدیده های نوین و ناشناخته، شکاف تحول، شکاف فرصت اشاره‌کرد.

بهتر است تعریفی از بازاریابی در ابتدا ارائه شود؛ بازاریابی عبارتست از پاسخگوئی درست به نیازها و نیازمندان در شرایط گوناگون از طریق رویکردهای چندگانه.

همانگونه که قبلاً بیان‌شد بازاریابی تنها به یک روش انجام نمی‌گیرد و انواع مختلفی از آن وجود‌دارد. بازاریابی معاملاتی گونه‌ای است که در آن انجام معاملات به صورت‌های مختلف « وقتی، کوتاه‌مدت و یا موردی و آماده» انجام می‌شود و به تقاضای مؤثر پاسخ می‌دهد و هدف آن درآمد‌زایی و کسب سود به‌منظور جلوگیری از پس‌رفت و بقا می‌باشد.

راهکارهایی که این نوع بازاریابی برای خود در‌نظر می‌گیرد شامل تمرکز بر تقاضای مؤثر و معاملات سریع، کوتاه‌مدت، کوچک، پراکنده، ضرری و آماده و همچنین معرفی محصولات ساده، ارزان و مشتری‌پسند و برندهای سایه، پشتیبان و جانبی و تغییر در بسته‌بندی و بعضی از مشخصات محصولات فعلی، باتوجه به شرایط بازار و آمادگی خریداران می‌باشد راهکار دیگر، تغییر و تنوع آمیزه بازاریابی شرکت است که باتوجه به شرایط دوره گذار و انتقال و تمرکز بر بازاریابی معاملاتی، تاکتیکی و موقت صورت می‌گیرد.

نوع دیگری از بازاریابی، بازاریابی تهاجمی نام دارد که در آن برای کسب بخشی از سهام بازار رقبا از‌طریق جذابیت‌ها و مطیت‌های رقابتی جدید تلاش می‌شود.

راهکارهای این روش، مشخص‌کردن رقبای مهم و در‌حال رشد و شناسایی مشتریان مطرح و مفید آنان به‌ویژه مشتریان ناراضی و سرگردان رقبا، سرمایه‌گذاری سریع و حضور چشمگیر در بازارها و نقاطی که رقبا کنار رفته‌اند یا بی‌توجه هستند می‌باشد که این امر با تحلیل درست هزینه/ فایده انجام می‌شود.

منبع : www.drroosta.com

برای دریافت و ادامه مطلب، به لینک زیر مراجعه نمایید.

جهت‌گیری شرکت‌ها در بازاریابی آینده – احمد روستا
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
عضویت | ورود
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
خانه