مدیریت در عمل از فرهاد کاشانی و مهدی کارگر شورکی
رشد، توسعه و بقا یا نابودی و شکست هر سازمانی فقط و فقط به نوع تفکر و عملکرد مدیر ارشد آن وابسته است.
مدیران باید تحت هر شرایطی وقتی همهچیز را بینتیجه میبینند، واقعیتها را درک کرده و بتوانند فرصتها را از دل شکستها بیرون بکشند. این مهم امکانپذیر نیست مگر این که مدیران هم در تئوری و هم در عمل باهوشتر، دقیقتر، و سریعتر از دیگران گوش کنند، درک نمایند و بر اساس حس درونی برنامهریزی و سپس تصمیمگیری و اجرا نمایند.
مدیر موفق کسی است که بتواند تئوریها را بنا بر مقتضیات و شرایط به بهترین نحو اجرا نماید.
در این کتاب در هر فصل تجربههای سیساله مدیریت «مهندس فرهاد کاشانی» (یکی از نگارندگان کتاب) در آمریکا و ایران بیان و سپس در فصلی جداگانه «مهندس مهدی کارگر شورکی» (نگارندة دیگر کتاب) پایههای تئوریای که این تجربهها بر آن بنا شده، به رشته تحریر درآورده است؛ به طوری که یک فصل بیان تجربههای عملی و فصل دیگر تئوریهای مدیریتی مبتنی بر این تجربهها میباشد.
برخی از مطالب کتاب عبارتاند از: کشف استعدادها و پتانسیلهای بالقوه، روشها و معیارهای جذب منابع انسانی، رضایت مشتری، ضرورت داشتن هوش هیجانی بالا، نقش مدیر ارشد در موفقیت سازمان، کنترل کیفیت نوین، و مدیریت زمان.