هنر مشارکت آفرینی – جیم هودان pdf

هنر مشارکت آفرینی – جیم هودان

اگر رهبران به نبوغ کارکنان باور داشته باشند و به آن ها اجازه تفکر درباره تصویر بزرگ را بدهند، کارکنان با مشارکت خود کسب و کار را متحول خواهند کرد… غیرممکن است در سازمانی که از افراد خواسته می شود فقط کارشان را انجام دهند، بخواهیم بزرگ بیاندیشند. آن ها باید تصویر بزرگ کسب و کار و اهداف کلی آن را درک کنند

کارکنان می خواهند در متن داستان باشند. کارکنان مشارکت داده شده احساس می کنند هر آنچه انجام می دهند در زندگی سایر افراد تفاوت ایجاد می کند… رهبران باید به کارکنان اجازه دهند در حل پازل های کسب و کار نقشی فعال داشته باشند. افراد نمی خواهند به آنها گفته شود که چگونه فکر کنند… در ورزش یا کسب و کار، افراد می خواهند در بازی حضور داشته باشند و دوست ندارند همانند تماشاگران کنار بنشینند. آن ها می خواهند بخشی از سفر کسب و کار باشند.
هنر مشارکت آفرینی - جیم هودان

رهبران ماه ها وقت صرف تدوین استراتژی می کنند و سپس آن را در جعبه استراتژی قرار می دهند و به سمت کارکنان روانه می کنند. سپس می پرسند چرا کارکنان درباره استراتژی هیجان زده و متحیر نمی شوند. کارکنان نمی توانند درک کنند که استراتژی چقدر حیاتی است، زیرا نمی دانند در تدوین آن چه اتفاقی افتاده است… شاید بزرگترین چیزی که در سازمان ها فراموش کرده ایم این است که برجسته ترین استراتژی نیز بی ارزش است اگر!، کارکنان نتوانند پذیرای آن بوده و در آن مشارکت کنند.

کتاب هنر مشارکت آفرینی شامل بخش های زیر می باشد:

بخش 1 : منظوراز «مشاركت» چيست؟
بخش 2 : درّه عدم مشاركت
بخش 3 : شش كليد مشاركت
بخش 4 : فرآيند مشاركت استراتژيك

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *