کارهایی که باید قبل از شاغل شدن انجام دهید
تصور کنید که به تازگی شغل تازه ای به شما پیشنهاد داده شده و شرکت جدید هم انعطاف پذیری کافی را در مورد زمان آغاز به کارتان از خود نشان می دهد.
سوالی که مطرح می شود این است که برای شروع شغل جدیدتان به چه میزان زمان نیاز خواهید داشت؟ و قصد دارید با آن زمان خالی چه کاری انجام دهید؟
متخصصان کسب و کار بر این باورند که دست کم یک هفته تعطیلات قبل از شروع کار جدید به شما امکان می دهد تا از لحاظ روانی خود را برای فصلی تازه از زندگی حرفه ای تان آماده نمایید و به ذهن خود استراحت دهید.
پیش از آنکه در محل کار جدیدتان استقرار یابید، زندگی شخصی تان را سازماندهی کنید تا استرس یک هفته نخست کاری خود را به حداقل میزان ممکن برسانید.
رایان کان، بنیانگذار گروه Hired در این رابطه می گوید: «اگر تا آن زمان کارهای انجام نشده زیادی در منزل داشته اید که ذهن تان را به خود مشغول کرده بود، وقت آن رسیده تا آن امور نیمه تمام را به سرانجام برسانید.(شاغل شدن)
مریم سالپیتر، مربی کاریابی و مولف کتاب «نقش شبکه های اجتماعی در موفقیت» و «۱۰۰ مکالمه برای موفقیت شغلی» در این رابطه می گوید، فاصله زمانی که میان ترک یک شغل و آغاز کار جدید وجود دارد بهترین زمان برای انجام معاینات پزشکی عقب افتاده و دریافت مرسولاتی است که نیازمند حضور شما در منزل هستند. به علاوه می توانید از این زمان برای انجام تمامی کارهایی استفاده کنید که پس از شروع کار جدیدتان دیگر، فرصتی برای انجامشان نخواهید داشت.
سارا ساتن فل، مدیر عامل و بنیانگذار FlexJobs در این رابطه می گوید: «از این حقیقت که دیگر مجبور نیستید در طول روز برای دیگران قابل دسترس باشید بهره کافی را ببرید و حداقل یک یا دو روز، کاری به ایمیل و فیسبوک خود نداشته باشید.»