بازاریابی در خرطوم فیل – حسین مجدفر
بازاریابی در خرطوم فیل به قلم حسین مجدفر، در 5 بخش با عناوین تغییر در چشمانداز بازاریابی، تغییر در نوع تفکر بازاریابی، تفاوت بازاریابی خوب و بد، واکنش در برخورد با بحران و راهکارهای مدیران فروش در شرایط بحران به رشته تحریر درآمده است.
در پیشگفتار کتاب میخوانیم، سوابق مخترعان ایرانی نشان میدهد که تبدیل دانش به فن، چندان مشکل غیرقابل حلی برای ایشان نبودهاست و جوانان ما در تبدیل اندیشه خود به دستگاهی که کار کند توانمند بودهاند ولی بزرگترین مشکل نوآوران و صاحبان ایده آناست که طرح اولیه خود را بهگونهای تجاریسازی، کنند که قیمت تمام شده آن بهصرفه باشد و توان عرضهشدن در بازار مصرف و رقابت با رقبا را داشتهباشد.
دومین مشکل جوانان تازهوارد به فضای کسبوکار خصوصی این است که کمترین اطلاعی از مفاهیم بازاریابی و روش ارائه محصول به بازار ندارند. با توجه به کماطلاعی جوانان از علوم اجتماعی و کمتجربگی در روابط انسانی، نخست باید جوانان در این زمینهها تبحر یابند که این امر نیازمند تمرین و تفکر است.
سومین مانع، اصلاح جهت فکری از حالت متوقعبودن برای حمایت، به حالت منطقیبودن برای تقسیم سود با یک شرکت سرمایهگذار است. این سیستمی است که در همه کشورهای پیشرفته صنعتی وجود دارد و غولهای بزرگی مانند گوگل از چنین بستری سر برآوردهاند.
در گام چهارم، یک جوان باید بیاموزد که فروختن، هنری است که همه افراد بهصورت ذاتی از آن برخوردار نیستند و لازم است تا فنون این علم را بیاموزند.
با گسترش دنیای ارتباطات و بهویژه شبکه اینترنت، اکنون مشتریان با عضویت در شبکههای اجتماعی، تجربیاتشان را با یکدیگر درمیان میگذارند و از اینرو بازاریابان نسبت به گذشته با مشتریان آگاهتری روبهرو هستند و هر مشتری، فردی آگاه و مطلع است و تنها با روشهای سنتی و منسوخ در بازاریابی برای پیروزی در فرایند ارزشآفرینی و کسب ثروت از علم، درمورد خدمات دانشبنیان کفایت نمیکند.
برای دریافت و مطالعه ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید.