جادوی تبدیل ایده به محصول
امروزه فرصتهای باورنکردنی برای ایجاد پدیدههای جدید و تبدیل ایده به محصول جدید در جهان وجود دارد. این فرصتها هنرمندان خلاق را وامیدارد تا چیزهایی جدید خلق کنند؛ اما این ظرفیت تولیدی به هنرمندان خلاق محدود نمیشود. کارآفرینان و شرکتها نیز محصولات و خدماتی تولید میکنند که پیشتر وجود نداشتهاند اما با تلاش آنها ایجاد شده است. جهان ما به سرعت در حال پیچیدهتر شدن است اکنون همه و بهخصوص رهبران کسبوکار بیش از هر زمان دیگر به این توانایی خلاق نیاز دارند.
بنابراین چگونه میتوانیم به خوبی این توانایی را درک کنیم؟ چه شایستگیهایی مورد نیاز است؟ بهترین زمینه آموزش، کسبوکار است یا طراحی؟ آیا رهبران کسبوکار باید به دنبال مکتب کسبوکار B-School باشند یا مکتب طراحی D-School ؟ شاید باید چیزی بین این دو را جستوجو کنند: مکتب ادراکی؛ مکتبی که در آن خلاقیت و رهبری مدیر ارشد اجرایی با یکدیگر ترکیب میشوند، مکانی برای آموختن که به رهبری نوآور و فرآیند خلاق با کارآفرینان و شرکتهایی با رهبران سازماني از بخشهای خصوصی، دولتی و اجتماعی شتاب میدهد.
درک رهبری نوآورانه در سازمان به معنی درک خلاقیت است. در دنیای امروز تعداد کمی از ما به تنهایی چیزی را خلق میکنیم. نوآوری معمولا از تعامل گروهی، از پیوند بین اعضای تیم و سیکلهای بازخورد سریع ایجاد میشود. خلاقیت در قالب تیم اتفاق میافتد. همانطور که رئیس استودیوی انیمیشن پیکسار (Pixar)، ادوین کتمول Ed Catmull اشاره میکند: تیم حتی از ایده هم مهمتر است. یک تیم بزرگ حتی میتواند یک ایده متوسط را به حد اعلی برساند اما یک تیم متوسط ممکن است یک ایده بزرگ را هدر دهد. یک تیم بزرگ میتواند با یک ایده متوسط شروع کند و با خلاقیت در مسیر، آن را تغییر دهد.
نوآوری، ترکیب توسعه یک مفهوم برای یک محصول، خدمات یا کسبوکار جدید و درک متعاقب آن در مرحله سنجش است. دو مرحله مهم در این فرآیند وجود دارد: درک و پدیدآوری. درک شامل جمعآوری یک ایده نوآورانه یا توضیح آن است. پدیدآوری شامل ایجاد این ایده یا مفهوم نوآورانه است. رهبری نوآوری در سازمانها به معنی شناخت هر دو مرحله در جزئیات و توانا بودن در هدایت آنها به سوی موفقیت است.
سلام. لینک دانلود کار نمی کنه
سلام و سپاس
اصلاح شد