روش های جذب مشتری برای فروش بیشتر
تعداد بیشماری از بیزنسهای تازه راهاندازی شده و بیزنسهای بزرگ به این دلیل از بین رفته اند که نتوانسته اند مخاطب خود و نحوه جلب توجه آنها را مشخص کنند. برای جذب مشتریان تازه و حفظ مشتریان موجود باید یک گروه مشخص تعیین کنید که به خرید محصولات یا استفاده از خدمات شما راغب هستند. اجازه بدهید برای نشان دادن اهمیت تعیین مخاطب موردنظر هر کسب وکار مثالی برایتان ذکر کنیم.
تصور کنید که کارتان ارائه مشاورههای آنلاین درمورد مراقبت و زیبایی پوست و مو است. این یعنی با گروه عظیمی از افراد می توانید سروکار داشته باشید، از کودکان گرفته تا نوجوانان و زنان کلیه سنین. این مسئله باعث می شود کمپین های بازاریابی متفاوتی ایجاد کنید که خدماتتان را به هرکدام از این مخاطبین ارائه کند. این مستلزم این است که کمپین بازاریابی شما محدوده خدماتتان را برای مخاطبین مختلف، مثلاً خدمات مو برای نونهالان، خدمات مو برای نوزادان، برای نوجوانان و امثال این منعکس کند.
چگونه با طرح سوالات مناسب، مشتری جلب کنید سوالات زیر به شما این امکان را میدهد استراتژی خود برای نحوه جلب مشتری و گرفتن بهترین نتیجه در تعیین مخاطب موردنظرتان را به سطح مطلوب برسانید.
- کدام گروه سنی از مشتریان به محصولات یا خدمات من نیاز دارند؟
- کدام جنسیت به استفاده از محصولات یا خدمات من راغب هستند؟
- سطح درآمد مشتریانی که احتمال استفاده از محصولات یا خدمات من را دارند چه میزان است؟
- مشتریان موردنظر من احتمالاً چه سطح تحصیلاتی دارند؟
- آیا محصول یا خدمات من چیزی لازم است یا تجملی؟
- آیا محصول یا خدمات من یک خرید عادی است یا چیزی است که مشتریان برای آن باید پس انداز کنند؟
- آیا اینترنت، مقالات روزنامهها یا هر فاکتور خارجی دیگر نقشی تعیینکننده در تعیین تصمیم نهایی مشتریان من برای استفاده یا عدم استفاده از محصولات من دارند؟
درخصوص قویترشدن فن بیان