آنچه هر بازاریابی باید در مسیر خرید مشتری بداند
آنچه هر بازاریابی باید در مسیر خرید مشتری بداند، شما را با 5 نکته که هر بازاریابی باید در مسیر خرید مشتری بداند، آشنا میکند.
مسیر خرید مشتری، نحوه خرید و مکان انجام خرید توسط یک مشتری را نشان میدهد.
درک این مسیر به بازاریاب کمک میکند مشتریان را در لحظه درست با پیامی درست درگیر کند و بر فرایند تصمیمگیری مشتری اثر بگذارد.
امروزه در محیطهایی هستیم که مشتریان به اطلاعات لحظهای دسترسی دارند. هر مشتری مسیر خرید منحصربهفرد و پیچیدهای دارد. با وجود تکنولوژیهای جدید مسیرهای زیادی برای ارتباط با مشتری بهوجودآمده است. جستجو در اینترنت و شبکههای اجتماعی ازجمله موارد تأثیرگذار در تصمیمگیری مشتری است.
با تحلیل مشتریان آنلاین امکان پاسخ به سؤالات بیشماری که درمورد مشتری وجود دارد را فراهم میآورد.
شیوههای زیادی برای شروع فرایند خرید وجود دارد. شناخت سایتهایی که خریداران قبل از پیداکردن محصول شما، فرایند خرید را از آنجا شروع میکنند نکته کلیدی در بازاریابی آنلاین است.
- بعضی از خریدان از ابتدا از سایتهای اصلی برنده استفاده میکنند؛
- برخی از سایتهای دیگری که محصولات شرکت شما را دارند، استفاده میکنند؛
- برخی نیز از شبکههای اجتماعی استفاده میکنند.
با وجود مسیر خرید ویژه، بین نسلها و طبقههای مختلف مشتریان شباهتهایی وجود دارد.
شما باید مسیری را که بیشترین تعداد مشتری را دارد، شناسایی کنید و هزیتههای بازاریابی خود را به آن سمت هدایت کنید.
دومین نکته مهم این است که بدانید مشتریان شما با چه نوع وبسایتهایی که در حوزه کاری شما نیستند، درگیرند.
این شناخت به شما کمک میکند تا بدانید کی و کجا تبلیغ کنید.
برای دریافت و استفاده از ادامه این مطلب از لینک زیر استفاده نمایید.