کتاب الکترونیکی مدیریت نگرش
مدیریت نگرش کتابی است که در سه فصل تهیهشدهاست. این کتاب به بررسی اثر نگرش، شکلگیری نگرش و آینده نگرش درست میپردازد.
بخش نخست به اثر نگرش بر شیوه رهبری و نیز تأثیر نگرش بر روی افراد میپردازد.
موضوع مهم در زمینه رهبری یک تیم ایناست که گرچه داشتن استعداد برای یک تیم لازم است اماکافی نیست. با داشتن استعداد هم میتوان باخت . آنچه میتواند برد شما را تضمینکند داشتن نگرش برد است.در ادامه مطلب نویسنده به پنج نکته درمورد این مسئله اشاره میکند. نویسنده نقطهتمایز رهبران واقعی با مردم عادی را دیدگاه و نگرش آنها میداند. بنابراین نگرش میتواند یک تیم را به اوج برساند یا برعکس به زمین بزند. نکته دیگر ایناست که نگرشها وقتی درمعرض یکدیگر قرارمیگیرند میل به ترکیب دارند. مدیرانی که در برخورد با مشکلات روحیه خود را ازدستنمیدهند روحیه مثبت را به تیم خود منتقلمیکنند.
سرعت پخش تفکر و نگرش بد بهمراتب بیشتر از نگرش خوب است. نگرش حالتی ذهنی و درونی است. تشخیص درست یا نادرستبودن نگرش کار دشواری است که بهسادگی میسر نمیشود. در ادامه مطلب به برخی از نگرشهای فاسد که موجب تباهی تیم خواهدشد اشارهشدهاست؛ آنچه در برخورد با این مسئله باید موردتوجه قرارگیرد ایناست که برخورد با این تفکرات و دید غلط آسان نیست.
درمورد نگرش افراد سه نکته لازم به ذکر است:
- نگرش انسان، با استعداد و ظرفیت او کاملاً در ارتباط است.
- گرچه نگرش در ابتدا پنهان است ولی در درازمدت قابل پردهپوشی نیست .
- این نگرش شماست که موضوعی را تبدیل به مشکل یا فرصتی برای موفقیت میکند.
در بخش دوم کتاب، با عوامل مؤثر در شکلگیری نگرش آشنا میشوید. شخصیت ذاتی در نگرش فرد اثرگذار است.
محیط نیز در نگرش فرد تأثیر مهمی دارد زیرا نگرش اولیه را بهسختی میتوان تغییرداد.
برای دریافت و استفاده از ادامه مطالب، از لینک زیر استفاده نمایید.