3 اشتباه بزرگ برندسازی – نادر قاهری
داستان اول در برندسازی: سفر قدرت پرسیل
درکی که از یک برند وجود دارد آنقدر ارزشمند است که نباید به آن دست زد و هرگز نباید با آن خطر کرد، خصوصاً در بازار امروزی که بسیار رقابتی است و فشار و سرعت زیادی در نوآوری وجود دارد…
در بازار رقابتی، یک محصولِ پایین تر از حد استانداردن می تواند جایی بین مشتریان داشته باشد. زمانی که محصول جدید وارد فروشگاه ها می شود باید کاماً بی عیب و نقص باشد و اینجاست که موضوع تحقیق و توسعه مطرح می شود ولی داشتن محصولی که ظاهراً فقط داخل آزمایشگاه خوب عمل می کند فایده ای ندارد. محصول باید بدون هیچ مشکلی در دنیای واقعی هم عمل کند.
داستان دوم در برندسازی: پول از دست رفته کوکاکولا
تنها چیزی که نمیخواهیم این است که فرمول های برنده به هر شکل تغییر کنند.
کوکاکولا بزرگترین برند دنیاست و در ۱۵۵ کشور پرفروش ترین نوشیدنی بوده و وقتی نوشابه کوکاکولا را می خرید در حقیقت میراث این برند و یک نماد فرهنگی را می خیرید.
در اوایل سال ۱۹۸۵ شرکت کوکاکولا خبرنگارها را برای اعلام یک خبر مهم به شهر نیویورک فراخواند. روبرتو گویزتا ،مدیرعامل کوکاکولا آماده بود تا رازش را با همه در میان بگذارد و اعلام کرد; کوکاکولا بهترین نوشیدنی غیر الکلی قرار است باز هم بهتر بشود …
داستان سوم در برندسازی : ….
احتمالاً اگر قصد ساخت یک برند برای کسب و کار خود دارید با یک سوال مواجه میشوید، بزرگترین اشتباهاتی که در هنگام ایجاد برند باید از آنها دوری کنم چه مواردی هستند؟
پاسخ سوال شما این است: کارآفرینی و شروع یک برند جدید آسان نیست. در هنگام ایجاد یک برند به مهارت زیاد و تلاش بسیار زیاد و کمی شانس نیاز دارید، گاهی اوقات تنها یک اشتباه کوچک میتواند به از بین رفتن بهترین ایدهها منجر شود.
برای اینکه اطمینان پیدا کنید شما مرتکب این اشتباه نمیشوید و برند خود را به موفقیت برسانید، در این کتاب 3 اشتباه رایج در زمینه ساخت برند بررسی شده است.