5 نکته طلایی در کسب و کار خوب – حامد شبانعلی
همهي ما سعي داريم کسب و کارمان را رونق داده و از رقيبان پيشي بگيريم، اما تا به حال شده فکر کنيد براي اين پيشي گرفتن چه کارهايي انجام ميدهيد؟ آيا همين که منتظر بخت و اقبال باشيم که مشتري ما را انتخاب کند کافيست؟ در اين مطلب به 5 نکته اصلي اشاره ميکنم که خودم پس از هفت سال تجربه در بازار و مطالعهي کتابها و مقالات روز دنيا به آن رسيدم و به کار بستم و نتيجه بخش نيز بود. نکاتي که با استفاده از آنها ميتوانيد به راحتي از رقيبانتان عبور کنيد. اين نکات تقريباً در همهي کسب و کارها قابل استفاده است و استفاده از آنها بسيار کم هزينه و آسان است.
نکتهي اول: صداقت، صداقت، صداقت –مشتري ميفهمد
هميشه، همه جا و در همه حال با مشتريانتان صادق باشيد. هدفتان را از فروش به مشتري تغيير دهيد. «به مشتري مي فروشم تا نياز او را برطرف کنم» در واقع بايد به شعار معروف «خدمت به مشتري هدف ماست» عمل کنيد. از فکر و ذهن و درون خودتان شروع کنيد.
اگر متوجه شديد محصول يا خدمات شما، مشکل مشتريتان را حل نميکند صادقانه به او بگوييد حتي اگر رقيبتان کالاي مورد نياز مشتري را عرضه ميکند وي را به مشتريتان معرفي کنيد. شايد سود آن فروش را از دست بدهيد ولي مطمئن باشيد سود و فروش بيشتري در انتظار شماست. مشتري ميفهمد، لطف شما را درک ميکند و در صدد جبران بر ميآيد. حتي اگر خود وي نيازي به خدمات و محصولات شما نداشته باشد به دوستان و آشنايانش شما را پيشنهاد ميکند. شايد هيچگاه متوجه نشويد ولي حتماً اين اتفاق ميافتد.
انسانها موجوداتي پيچيده و فوق العاده هوشمندند که حتي نيت و هدف شما را ميفمند.
4 نکته طلایی دیگر را در این کتاب مطالعه خواهید نمود.