چگونه به کسب و کار خود رونق دهیم
آیا به دنبال افزایش درآمد و رونق در کسبوکار خود هستید؟ البته این سوال احمقانه است! مشخص است که شما همیشه به دنبال افزایش درآمد خود هستید. این کار به معنای به واقعیت پیوستن یک رویا است. قسمت سخت آن، خواستن این میزان از درآمد نیست بلکه کاری است که نیاز است انجام شود تا بتوانید به این هدف برسید.
هر سال، بیشتر افراد جهان به نوشتن اهداف خود میپردازند و آنها را بر روی کاغذ پیاده میکنند. بسیاری از افراد میخواهند به تناسب اندام برسند یا به پول بیشتری دست پیدا کنند و یا ممکن است اهداف دیگری داشته باشند.
باشگاههای ورزشی در اوایل سال با استقبال زیادی مواجه میشوند اما با گذشت زمان به حالت عادی بازمیگردند. تعداد افراد هدفمند کاهش پیدا کرده و همهی آنها به عادتهای قدیمی خود باز میگردند. هدف اصلی یعنی کم کردن وزن ، به مدت یکسال دیگر نیز فراموش میشود.
در کسبوکار و تجارت ما قول میدهیم تا برای مشتریان خود در آغاز پروژه کارت بفرستیم و یا به خودمان میگوییم که از این به بعد واقعا از CRM به منظور بررسی احتمالات و موفقیتهای گذشته به صورت هفتگی، به جای مطالعهی تصادفی آنها استفاده میکنیم. اما بعد از کار کردن با ۲ مشتری این روند را متوقف میکنیم زیرا انجام این کار مشکل است و از طرف دیگر هیچ سودی از انجام این کار دریافت نمیکنیم.
سیستمها میتوانند در به ثمر رسیدن اهداف موثر باشند. زیرا ایجاد یک سیستم به منظور درک مشتریان و آگاهی از نیازهای آنها از دو مزیت اصلی برخوردار است. اول از همه، این شرایط انجام دادن کارها را آسانتر میکند. دومین مزیت این است که زمانی که شما یک سیستم داشته باشید، میتوانید کار را به شخص دیگری واگذار کرده و این کار را به شغل آنها تبدیل کنید.
ایجاد یک سیستم برای کسبوکار شما میتواند شما را برای واگذار کردن کار به دیگران و ایجاد تیمی که به نظارت شما نیازی نداشته باشد، آماده کند. سیستم و نظام کاری میتواند به ایجاد انسجام و ثبات، در دنیای تجارت خارج از کنترل شما منجر شود. به مرور زمان همین استحکام و پایداری آن چیزی است که شما را در رقابت به پیروزی میرساند.