فرآیند بازاریابی و تقسیم بازار
این کتاب شما را با مراحل مختلف فرآیند تعیین بازار و تقسیم بازار هدف و توصیههایی برای تولیدکنندگان نرمافزار، آشنا میکند.
تقسیم بازار برای هر شرکت و کسب و کاری، اهمیت بالایی دارد. فرآیند تقسیم بازار هدف فقط برای شرکتهای بزرگ کاربرد ندارد.
کسب و کارهای کوچک با بکارگیری مفاهیم بازاریابی به شرکتهای بزرگ تبدیل میشوند.
استراتژی بازاریابی با تقسیم بازار شروع میشود. آموختن فرایند تقسیم بازار برای هر کسب و کاری مهم است.
در مرحله اول، نیاز هر بخش از بازار تعیین میشود. در این زمان نیازهای مشتریان و نحوه جذب آنها مشخص میشود.
مرحله دوم، شناسایی هر بخش از بازار است.
بعد از شناخت مشتریان، باید مشتریانی که محصول شما را انتخاب میکنند را شناسایی کنید.
شما باید بخشبندی مشتریان را درنطرگرفته و در بخشبندی بازار مورد توجه قراردهید.
در مرحله سوم، باید تعیینکنید که کدام بخش از بازار نسبت به بقیه بخشها جذابیت بیشتری دارد.
اگر از بخشبندی براساس خصوصیات روانشناختی استفاده میکنید، باید از رویکرد روانشناسی به مصرفکنندگان نزدیک شوید؛ این کار بسیار زمانبر است.
اگر محصولتان، محصولی اساسی است، از بخشبندی جمعیت شناختی بهعنوان اساس و پایه کار استفاده کنید و با سرعت بیشتری در مناطق مجاور شروع به رشد و گسترش کنید.
میزان جذابیت شرکت و برند هم به میزان رقابت بازار بستگی دارد.
اگر رقابت در یک بخش خیلی زیاد باشد، درنظرگرفتن آن بخش خیلی منطقی نیست.
مرحله چهارم، تعیین سودآوربودن آن بخش است.
در مرحله بعد نیاز به جایگاهیابی محصول خود در ذهن مصرفکنندگان دارید.
در قسمت ششم، اگر بخشی از مشتریان را پیداکردهاید، آن بخش باید برای کسب و کار شما کاملاً قابل توسعه و رشد باشد.
درآخرین مرحله استفاده از بخشبندی بازار در استراتژی بازاریابی خودتان است.
برای دریافت ادامه مطلب، به لینک زیر مراجعه نمایید.