اصول منشیگری – پرومد باترا
در خلاصه کتاب اصول منشیگری میخوانیم منشی کلمه قدرتمندی است. بنابراین منشیگری تخصصی است که دارای شأن و منزلت اجتماعی بالایی میباشد. یک فرد برای منشی شدن، تحصیلات پایهای و مهارتهای خاصی را فرا میگیرد اما هرچه میگذرد او در حین کار، مهارتها و تواناییهایش را توسعه و بهبود میبخشد تا اینکه به یک منشی حرفهای تبدیل میشود.
یک منشی حرفهای کسی است که از ابتکار و خلاقیت در جهت انجام بهتر وظایف خود بهره میبرد. او خود تصمیم میگیرد و عمل میکند، اگر اشتباه کرد خوداو آن را تصحیح میکند و از آن شکست درس میآموزد تا دیگر آن را تکرار نکند. ارزش یک منشی حرفهای در همین قبول مسئولیت خلاصه میگردد. در شغل منشیگری رقابت شدیدی وجود ندارد و اگر شما میخواهید که در زندگی کاری خود موفق باشید این کتاب میتواند راهنمای خوبی در قدم اول باشد.
از جمله وظایف منشی، خواندن و طبقهبندی نامهها و آمادهکردن بستههای پستی، پاسخ به تماسهای تلفنی و ثبت آنها درصورت لزوم، کارهای عادی و روزمره، ارتباط با کارمندان و ابلاغ دستورالعملها و تهیه لیست انجام وظایف محوله براساس تقدم زمانی میباشد. جعبه ابزار یک منشی شامل فرهنگ لغات، دفتر تلفن، فکس، کارت ثبت ساعات ملاقات و دیدارها، پوشه کارتهای ویزیت و لیست ساعات پرواز و حرکت قطار است.
مواردی که در استفاده ازتلفن باید رعایت شوند عبارت است از: صدایتان آرام باشد؛ کلمات را بادقت و صحیح تلفظ کنید؛ سرعتعمل، دقت، نظم و خونسردی را فراموش نکنید؛ در پاسخدادن محتاط باشید و با هر شخص بااحترام رفتارکنید؛ گفتههای غیرمفید و غیرضروری را حذف کنید؛ حذفکردن جملات تشکرآمیز، سکوت میان صحبتها، خندهروبودن، اجتناب از مساطل وقتگیر و آرامش ر لحن گفتار، مناسبترین رفتار در هنگام برقراری ارتباطات تلفنی میباشد.
تأکید بر نقاط قوت و متمرکزشدن بر نقاط ضعف میتواند تعادلی پایدار را موجب گردد. درمورد مسائل و بحرانهای کاری کاملاً خونسرد باشید و هیچگاه سعی نکنید خود را آشفته نشاندهید.
برای دریافت و مطالعه ادامه مطالب به لینک زیر مراجعه نمایید.