در بین شیوه های مختلف ارتباط با مشتری مانند تبلیغات، روابط عمومی، فروش شخصی و بازاریابی مستقیم، شیوه های ارتباط دو طرفه مانند فروش شخصی و بازاریابی مستقیم موثرتر خواهند بود و علت آن هم ارتباط دو طرفه ای است که بین بنگاه اقتصادی و مشتریان صورت می گیرد. با رقابتی تر شدن کسب و کارها، اهمیت ارتباط موثر با مشتریان نیز افزایش می یابد. بازاریابی تلفنی یکی از راه های بازاریابی مستقیم و همچنین یکی از مهمترین و کم هزینهترین روشهای جذب مشتری است. در این ارتباط هم صاحبان کسب و کار در شناساندن خویش به مشتری تلاش می کنند و هم فرصتی فراهم می شود تا صدای مشتری را بشنوند و از نیازهای او آگاه شوند.
کتاب الکترونیکی بازاریابی تلفنی از سینا رضائی
کتاب بازاریابی تلفنی نوشته سینا رضائی دربارهی بازاریابی از طریق تلفن است که امروزه یکی از مهم ترین انواع بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک تا متوسط به شمار میرود.
این نوع بازاریابی برای کسب و کارهای نوپا جذابیت بالایی دارد. البته باید آگاه باشید ظرافت و دشواری بازاریابی تلفنی بر کسی پوشیده نیست.
در بازاریابی تلفنی شما باید بتوانید تنها از طریق یک تماس صوتی و بدون استفاده از سایر ابزارها مشتری احتمالی را راضی کنید تا محصول شما را تهیه کند.
متاسفانه در سالهای اخیر بازاریابی تلفنی غیراصولی دیدگاه بسیار منفی را در مورد تماسهای بازاریابی تلفنی بوجود آورده است.
بازاریابی تلفنی یکی از روشهای ترفیع است که خود شامل مواردی همچون تبلیغات، ترویج فروش، فروش شخصی یا مستقیم و بازاریابی به علاوه روابط عمومی میگردد.
برای مطالعه بیشتر در زمینه بازاریابی و روش های آن پیشنهاد می کنیم بخش بازاریابی در سایت پانته آ شاپ را نیز مشاهده نمایید .
در کتاب الکترونیکی بازاریابی تلفنی چه می خوانید؟
آنچه در این کتاب میخوانید:
بازاریابی تلفنی
تاریخچه
تلفن همراه
نقش زنان
انواع بازاریابی تلفنی
روشهای بازاریابی تلفنی
ربات بازاریابی تلفنیو پیام صوتی
آیین نامه و مقررات
مزایا و معایب
تکنیکهای بازاریابی تلفنی موفق
اشتباهات رایج بازاریابی تلفنی
بخشی از کتاب الکترونیکی بازاریابی تلفنی
اکثرا وقتی اسم بازاریابی تلفنی را می شنوند فکر می کنند باید کار سخت و سنگین را انجام دهند تا بتوانند مشتری خود را جذب کنند.
خب هر کاری سختی خاص خودش را دارد اما بازاریابی تلفنی هم فوت و فنی دارد که اگر آن را به صورت مطمئن و دقیق به کار ببندید قطعا در جذب مشتری و بازاریابی کالا و اجناس به صورت تلفنی موفق خواهید شد.
…
در این شیوه فروش بدون شک با جواب های منفی بسیاری روبرو خواهید شد و البته طبیعی است . اما مشکل اینجاست که اغلب بازریابان یا فروشندگان تلفنی ، پس از چند بار جواب منفی شنیدن ، دلسرد و ناامید می شوند که اغلب فروشندگان تلفنی ، پس از چند بار جواب منفی شنیدن ، دلسرد و ناامید می شوند و کنار می کشند. پیشنهاد من این است که کوتاه نیایید!
با داشتن نگرش مثبت و توجه کافی به اتفاقات ، هر تلفنی که به روی شما قطع می شود با تجربه ای آموزنده همراه خواهد بود . می آموزید که چه بگویید و کی زنگ بزنید . شما با هر پاسخ منفی باید تحلیلی سریع از وضعیت داشته باشید تا از این تجربه سود ببرید. به جای اینکه بگذارید نگرشتان آسیب ببیند ، با خود بگویید « خب ، این روش جواب نداد ، روش بهتر برای برقراری ارتباط چیست؟»
شما همگام با ایجاد تغییرات رفتاری صحیح خیلی زود تماس های تلفنی خوبی برقرار خواهید کرد و کمتر تلفن را به رویتان قطع می کنند.
برای اینکه زمان کمتری صرف یادگیری کنید در کتاب بازایابی تلفنی 8 نکته که باید هنگام برقراری تماس کاری در نظر داشته باشید اشاره شده است.
یکی از نکات گفته شده برای بازاریابی تلفنی ، بیان کردن هدف از تماس گرفتن است ، بهترین کار برای گفتن هدفتان را با طرح یک پرسش بیان کنید به عنوان مثال : « اگه ما بتونیم روشی برای بهبود کیفیت مصول شما با هزینه ای پایین تر نشان دهیم ، آیا تمایل دارین راجع به آن بیشتر بدونین؟»
…
اکیداً توصیه می شود برای دانلود فایلها از نرم افزارهای مدیریت دانلود استفاده کنید.
در غیر اینصورت امکان دانلود نشدن کامل فایل ها وجود دارد.
دانلود Internet Download Manager نسخه ویندوز
دانلود Internet Download Manager نسخه اندروید
برای خارج کردن بسته دانلودی از حالت فشرده احتمالاً به برنامه های زیر نیاز دارید:
کتاب بازاریابی تلفنی را از لینک زیر دانلود نمایید.