بازاریابی و بازار سرمایه – دکتر احمد روستا
بازاریابی و بازار تفکیکناپذیرند. هرجا و هرگاه چهار عنصر نیاز، نیازمند، عوامل رفع نیاز و دادوستد وجوددارد بازار و بازاریابی هم معنا پیدا میکند. بازار محل و فضای معرفی، نمابش و انجام دادوستدها کالاها و خدمات است و بازاریابی علم و عمل پاسخیابی و پاسخدادن به نیازها و نیازمندان در بازار است.
بسیاری از افراد حتی کارشناسان به غلط بازاریابی را محدود به فروش و فروشندگی میدانند درحالیکه بازاریابی مربوط به همه ذینفعان در هرنوع دادوستد است. خریدار، فروشنده و دینفعان بهعنوان نیازمندانی هستند که با بازاریابی میتوانند به اهدافشان در معاملات و مبادلات دستیابند. به بیانی دیگر بازاریابی در خرید و فروش نقشآفرین است.
مهمترین ارکان بازاریابی یا مدیریت دادوستد عبارتند از بازارشناسی، بازارسازی و بازارداری و همه انسانها در خرید و فروشها و دادوستدها خواستار شناخت درست بازار، خلق بازار و حفظ ارتباط خود با بازار هستند.
شاید بتوان گفت رقابت آینده در همه بازارها رقابت در تولید و عرضه نیست بلکه در بازاریابی و مدیریت تقاضاست و بازارشناسی و بازاردانی یک مزیت رقابتی جدید برای حفظ برتری نسبت به رقباست. هراندازه نظام و ساختار اقتصادی یک جامعه پویاتر، سالمتر، هوشمندانهتر و فعالتر خواهدشد.
بازار نظام پویا و زندهای است که دارای اهداف، اجزا و روابط منظم است و بازاریابی چگونگی حضور در این نظام برای پاسخگویی به نیازها و نیازمندان ازطریق انجام دادوستدهاست.
پیشنیاز بازاریابی موفق در بازارها و ازجمله بازار سرمایه، ارتباط دائم بازارها، اطلاعیابی سریع و جامع، اطلاعرسانی درست و مؤثر و انجام دادوستدهای برنده – برنده – برنده یا دادوستدهایی است که باعث رضایت و رغبت خریدار، فروشنده و تأثیرگذار و تداوم ارتباط و تعامل و معاملات آینده بین آنها شود.
بازاریابی نوین بازاریابی فراگیر است و بازاریابی فراگیر بهمعنای بازاریابی برای همه فعالان و ذینفعان در هر نوع بازار است.
لازمه بازاریابی فراگیر، ترویج فرهنگ بازاریابی، بازارگرایی همگانی، مدیریت ارتباط فراگیر، مدیریت برند فراگیر و رقابتمندی فراگیر است.
منبع : www.drroosta.com
برای دریافت و مطالعه ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید.
خرابه
باسلام
دوست عزیز تمام مواردی که شما در مورد خرابی لینک بیان کردید بررسی شد مشکلی مشاهده نشد.
لطفا برای راهنمایی بهتر مشکلتون را دقیقتر بیان کنید.
باتشکر