پیمایش رضایت مشتری – ترجمه دکتر نادر ستاری بحری pdf

پیمایش رضایت مشتری – دکتر نادر ستاری بحری

پیمایش رضایت مشتری

یکی از مهم ترین ارکان هر سازمانی حفظ و یا جذب مشتری است. دولت ها و بخش های خصوصی برای رسیدن به سازمانی بر جسته، ابزار هایی را در دست دارند که ایشان را یاری می کند. طی دو سال اخیر موسسه Fairfax Country به تهیه روش های سنجش مبادرت نموده که این روش ها ابزار تشخیص برای تعیین سطح خدمات ارائه شده و ارتقای سطح آن خدمات می باشد. ابزار های دیگر عبارتند از برنامه ریزی استراتژیک، جمع آوری اطلاعات نشانه گذاری و پیمایش. این ابزار ها عموما به یکدیگر مرتبط می باشند، به طوری که استفاده ترکیبی از آن ها بیشترین اثر را دارد. متدلوژی اجرایی سنجش در این موسسه بر اساس اهداف قابل کمی شدن گروهی از معیار ها که شامل برون ده، کفایت، کیفیت خدمات و نتایج می باشد؛ پایه گذاری شده است. کیفیت خدمات به گونه ای است که به خصوص، افراد زیادی عادت به اندازه گیری آن ندارند. حد اقل در حالت غیر رسمی کیفیت خدمات را می توان با مناسب بودن، دقت یا رضایت مشتری نشان داد.

button_text=”دانلود فایل صوتی با حجم 45.4 مگابایت”]

(Visited 73 times, 1 visits today)


0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *