بازاریابی درون گرا – محمد مهدی هاتفی
بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing) چیست؟
به هر تاکتیکی در بازاریابی که متکی بر جلب توجه افراد به جای خرید آن باشد گفته میشود. (تعریف هاب اسپات)
استراتژی در بازاریابی است که بر یافتن مشتری با ارائه اطلاعات مفید متمرکز شده است. (تعریف ویکیپدیا)
به بیان سادهتر در بازاریابی اینترنتی درونگرا شرکت یا ارائه دهنده محصول یا خدمت، توسط مشتریان در بستر اینترنت یافته میشود و شرکت هزینهای بابت یافتن مشتریان نمیپردازد.
ارکان بازاریابی اینترنتی درونگرا:
بازاریابی اینترنتی درونگرا از سه جزء اصلی بهینهسازی موتورهای جستوجو (seo)، رسانههای اجتماعی (Social Media) و وبلاگنویسی مربوط به کسب و کار (Business Blogging) تشکیل شده
است.
مراحل انجام بازاریابی اینترنتی درونگرا:
- یک وبسایت قدرتمند ایجاد و نگهداری کنید.
وبسایت ایجاد شده باید دارای مشخصات ذیل باشد:
دسترسی و لینک شدن صفحات به یکدیگر ساده باشد.
ظاهر حرفهای داشته باشد.
قابل فهم و خوانده شدن از سوی موتورهای جستوجو ایجاد شود.
دارای نسخه موبایل باشد.
به روزرسانی آن ساده صورت گیرد.
ایجاد یک وبسایت کارا و موثر مرکز فعالیت بازاریابی اینترنتی و یافتن مشتری بالقوه برای شما میباشد.
- بازدیدها از وبسایت را افزایش دهید.
با افزایش بازدیدها از وبسایت، شانس تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان بالقوه را افزایش میدهید.
فعالیتهای ذکر شده در ادامه روشهای ثابت شدهای هستند که باعثجذب بازدیدکننده جدید و واجد شرایط به وبسایت شما میشوند:
وبلاگنویسی: (بازاریابی اینترنتی درون گرا)
مقالاتی در وبلاگ خود بنویسید که توجه مخاطب شما را جلب کند.
با انجام وبلاگنویسی تعداد صفحاتدر موتورهای جستوجو افزایش مییابد.
شانس شما برای یافته شدن افزایش مییابد.
برای دانلود رایگان فایل pdf ترک سیگار از محمد مهدی هاتفی بر روی لینک زیر کلیک نمایید: