راهنمای شرکت در نمایشگاههای بین المللی
جهانی سازی بازار یعنی رقابت بیشتر، بدین معنی که مدیران باید اهداف اساسی خود را در مدت زمان کمتری برنامه ریزی کنند. جهت نیل به موفقیت، شرکتها باید ابزارهای بازاریابی متنوعی مانند نمایشگاههای تخصصی و سایر نوآوریها را به عنوان عناصر کلیه استراتژیهای بازاریابی جهانی ابداع کنند.
علیرغم وجود اینترنت و پست الکترونیکی جهت ارتباطات، نمایشگاهها هنوز به عنوان روش اصلی افزایش فروش استفاده میشوند.
زیرا نمایشگاهها به مشتریان فرصت تجربه محصولات و کالاهای شرکت را بدون حضور واسطهها و امکان ایجاد ارتباط مستقیم با پرسنل شرکت، بمنظور پاسخگویی به سوالات آنها و یا مطرح کردنسایر موارد را فراهم میکند.
نمایشگاههای تجاری به شرکتکنندگان این فرصت را میدهد تا بدون پرداخت هزینههای بازاریابی بالا، توجه رسانههای جمعی را به خود جلب کنند و به معرفی نام تجاری (Brand) محصول خود بپردازند. علاوه بر این بازدیدکنندگان از نمایشگاههای تجاری و علاقمندان به مجلات و روزنامههای صنایع، اغلب مدیران بازرگانی هستند که مسئول تصمیمگیری در مورد اجرای خریدها میباشند.
بنابراین پوشش رسانهای نمایشگاههای تجاری شرکتکنندگان را قادر میسازد تا بطور مستقیم و موثر به مخاطبان دلخواه خود دسترسی داشته باشند.
نمایشگاههای تجاری، توزیعکنندگان و علاقمندان به ایجاد نمایندگیهای فروش را از سرتاسر دنیا را به خود جذب میکند. شرکتهایی که شما ممکن است به هیچ روش دیگری نتوانید به آن دسترسی پیدا کنید. ارتباط با چنین بازدیدکنندگانی شما را به سمت ایجاد و توسعه همکاریهای جدید در قالب Joint Venture و پروژههای مشارکتی هدایت میکند. ارتباط قوی با بنگاههای اقتصادی و کانالهای توزیع عاملی است که هنگام ورود به بازارهای جدید بسیار مهم است.
کتاب راهنمای شرکت در نمایشگاههای بین المللی را از لینک زیر دانلود نمایید: