گامهایی برای کاریابی از طریق شبکه های اجتماعی
پروفایل شخصی شما در شبکه های اجتماعی می تواند تاثیر مثبت یا منفی روی فرصت های شغلی پیش رو بر جا بگذارد و به عبارت دیگر، در دنیای اینترنتی امروز رزومه شما در فضای مجازی از مهم ترین عوامل برای پذیرفته یا رد شدن در موقعیت شغلی جدید است.
هفته نامه عصر ارتباط – میثم لطفی: پروفایل شخصی شما در شبکه های اجتماعی می تواند تاثیر مثبت یا منفی روی فرصت های شغلی پیش رو بر جا بگذارد و به عبارت دیگر، در دنیای اینترنتی امروز رزومه شما در فضای مجازی از مهم ترین عوامل برای پذیرفته یا رد شدن در موقعیت شغلی جدید محسوب می شود. این مساله اهمیت زیادی دارد که با بررسی حساب کاربری خود در شبکه های اجتماعی مختلف مطمئن شوید که اطلاعات منتشر شده از شما تا چه اندازه می تواند برای پذیرفته شده از شما تا چه اندازه می تواند برای پذیرفته شدن به عنوان کارمند جدید در یک سازمان مفید باشد یا موجب شود نظر کارفرما نسبت به شما تغییر کند.
در آخرین بررسی های انجام شده بیش از نیمی از کارفرمایان اعلام کردند که جویندگان مشاغل را به دلیل پروفایل شخصی آنها در شبکه های اجتماعی رد کرده اند. ممکن است شما مانند بسیاری از کاربران امروزی در انواع شبکه های اجتماعی مانند لینکدین، توییتر، فیس بوک، گوگل پلاس، یوتیوب، اینستاگرام و… حساب شخصی داشته باشید.
اما توجه داشت باشید که مهم ترین نکته برای آنکه بتوانید نظر کارفرما یا محیط کاری جدید را جلب کنید، عضویت در لینکدین (LinkedIN) است؛ زیرا این سایت بزرگ ترین پلتفرم آنلاین سازمانی در جهان محسوب می شود و هدف اصلی آن پاسخگویی به نیاز کارمندان و کارفرمایان است. به همین دلیل چه به دنبال فرصت شغلی جدید بگردید یا اینکه بخواهید مهارت ها و توانمندی های خود را معرفی کنید، بهتر است در این سایت صفحه شخصی در اختیار بگیرید.
در حالی که حضور در شبکه های اجتماعی برای ارتقای موقعیت شغلی می تواند تاثیرات مثبت برجا بگذارد. شما همچنین می توانید ارزیابی کنید که هریک از این فضاها چگونه شما را به کارفرمایان معرفی می کند. تا به حال به این مساله فکر کرده اید که اطلاعات منتشرشده از شما چگونه تاثیر مثبت یا منفی روی کارفرمایان می گذارد؟ آیا صفحه اجتماعی شما را به عنوان یک کارشناس معرفی می کند یا کارمند ساده؟ در اطلاعات شخصی خود توانسته اید مهارت های اصلی تان را معرفی کنید؟