گامهایی برای کسب مخاطب بیشتر درتوئیتر
پرتال توییتر، امروزه به عنوان یکی از موفقترین کسب و کارهای دنیای دیجیتال شناخته میشود که در حوزه کارآفرینی دیجیتالی Digital Entrepreneurship، از برترین سایتهای موجود در دنیای انلاین به شمار میآید. توییتر که از اواخر نخستین دهه قرن بیست و یکم اغاز به کار کرد، ابتدا یک استارت آپ Start-Up (شرکت نوظهور) کوچک بود، اما با فعالیتهای اثربخش خلاقانه و تبیین مدلهای کسب و کار چند لایه هوشمند، توانست گوی سبقت را رقبای سنتی خود بگیرد. کسب و کار 140 کاراکتری توییتر، سبب شده است تا امروز این پرتال، بیش از 30 میلیارد دلار ارزش بازاری داشته باشد و با 300 میلیون کاربر فعال، در فهرست 10 پرتال پر بیننده اینترنت قرار بگیرد.
توییتر با بیش از 3900 کارمند در 25 دفتر خود در اقصی نقاطز جهان، تلاش میکند در بستر یک شبکه اجتماعی مبتنی بر متن، کاربران را بیش تر از طریق آن چه در ذهنان ها میگذرد، مرتبط کند. موضوعی که در یوتیوب با ویدئو، در فیسبوک با تلفیقی از متن و ویدئو و در اینستاگرام، بیش تر با تصویر همراه است. پیش تر در مقاله: توییتر، کسب و کار 140 کاراکتری، درباره کسب و کار این پرتال، توضیحاتی در بخش باشگاه کارآفرینی دیجیتالی برترینها ارائه کردیم. در این مطلب، به معرفی 35 راه برای افزایش فالوور در توییتر اشاره میکنیم.
نباید فراموش کرد که همه این راهها، تجربی هست و قطعیتی در آن وجود ندارد. هیچ یک از صفحات پر مخاطب که دهها میلیون فالوور در اختیار دارند، با اتحاذ روشهای خاص (حتی به کاربردن این 35 گام)، مخاطب میلیونی کسب نکردهاند. ان چه مهم است، محتوا و پرداخت گسترده و مؤثر به آن است. خوب مشخص است که اگر شما یک سلبریتی باشید، مخاطب گسترده تری خواهید داشت نسبت به ان که یک شهروند عادی جامعه اطلاعاتی کشور باشید. به هر حال… .
باید به این سؤال مهم اما ساده، پاسخ مطلوب و شفاف و مشخصی بدهید که شما کیستید. خیلیها قبل از این که شما را فالوور کنند، به این موضوع توجه میکنند که کار شما، فعالیت شما، سبک فکری شما و موضوعاتی که شما در این صفحه به ان میپردازید، حول و حوش چه مواردی است. مثلاً اگ رورزشکار هستید، دقیق بگوویید در فلان ورزش فعال هستید به مدت ایکس سال و مثلاً فلان مقام را هم گرفتهاید و به فلان کارها هم علاقه دارید و بهمان فعالیتها را هم تا حالا انجام دادید. خیلی دقیق و شفاف در چند خط، خود را به خوبی معرفی کنید تا مخاطب، دید روشی از شما در ذهن داشته باشد. Bio خوب، خیلی مهم است. چه در فیسبوک، چه در یوتیوب، چه دراینستاگرام و چه در توییتر.