مدیریت از راه ارزش ها – کن بلانچارد، مایکل اوکانر
ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻫﺎﻱ ﻓﺮﺩﺍ ﺑﺎﻳﺪ ﺩﺭﻓﻀﺎﻱ “ﺟﻬﺎﻧﻲ ﺷﺪﻩ ” ﺭﻗﺎﺑﺖ ﻛﻨﻨﺪ ﺗﺎ ﺯﻧﺪﻩ ﺑﻤﺎﻧﻨﺪ. ﻓﻀﺎﻱ ﺟﻬـﺎﻧﻲ ﻛـﺴﺐ ﻭ ﻛـﺎﺭ ﻳﻌﻨـﻲ ﻣﺸﺘﺮﻱ، ﺑﺎﺯﺍﺭ، ﺭﻗﺎﺑﺖ ﻭ ﻓﻨﺎﻭﺭﻱ ﺟﻬﺎﻧﻲ. ﺩﺭ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻫﺎﻳﻲ ﻛﻪ ﻣﻲ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺯﻧﺪﻩ ﺑﻤﺎﻧﻨﺪ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﻪ ﺟﺎﻱ ﺍﺗﻜـﺎ ﺑـﻪ ﺣﻤﺎﻳﺖ ﻫﺎﻱ ﺩﻭﻟﺘﻲ ﻭ ﺗﻌﺮﻓﻪﺍﻱ، ﺑﻪ ﺗﻮﺍﻧﺎﻳﻲ ﻫﺎ ﻭ ﻗﺎﺑﻠﻴﺖ ﻳﺎﺩﮔﻴﺮﻱ ﺧﻮﺩ ﺗﻜﻴﻪ ﻛﻨﻨﺪ. ﺑﻪ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﺩﻳﮕﺮ ﺩﺭ ﺷﺎﻟﻮﺩﻩ ﻧﻮﻳﻦ ﻛﺴﺐ ﻭ ﻛﺎﺭ ﺟﻬﺎﻧﻲ، ﺗﻨﻬﺎ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻫﺎﻱ ﻳﺎﺩﮔﻴﺮﻧﺪﻩ ﺯﻧﺪﻩ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﻣﺎﻧﺪ. ﺍﻏﻠﺐ ﻧﻈﺮﻳﻪ ﭘﺮﺩﺍﺯﺍﻥ ﻭ ﺩﺳﺖ ﺍﻧﺪﺭﻛﺎﺭﺍﻥ ﻣﻘﻮﻟﻪ ﻫﺎﻱ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻫﺎﻱ ﻳﺎﺩﮔﻴﺮﻧﺪﻩ، ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﺍﺭﻛﺎﻥ ﭼﻨﻴﻦ ﺳـﺎﺯﻣﺎﻧﻲ ﺭﺍ ﭼﺸﻢ ﺍﻧﺪﺍﺯ ﻣﺸﺘﺮﻙ ﻭ ﺍﺭﺯﺵ ، ﻫﺎﻱ ﻣﺸﺘﺮﻙ ﺗﻠﻘﻲ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﻫﺮﭼﻨﺪ ﻛﻤﺘﺮ ﺗﻮﺍﻧﺴﺘﻪ ﺍﻧـﺪ ﺍﻟﮕـﻮﻱ ﻋﻤﻠـﻲ ﻭ ﻛـﺎﺭﺑﺮﺩﻱ ﻣﺸﺨﺼﻲ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﭼﻨﻴﻦ ﻧﮕﺎﻩ ﻣﺸﺘﺮﻛﻲ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﺩﻫﻨﺪ. ﻛﺘﺎﺑﻲ ﻛﻪ ﺩﺭ ﭘﻴﺶ ﺭﻭ ﺩﺍﺭﻳﺪ ﺩﺭﺻﺪﺩ ﭘﺮ ﻛﺮﺩﻥ ﺍﻳﻦ ﺧـﻼﺀ ﺑﺮﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﭘﻴﺎﻡ ﺍﻳﻦ ﻛﺘﺎﺏ ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻫﺮ ﭼﻪ ﻣﺤﻴﻂ ﺭﻗﺎﺑﺘﻲ ﺗﺮ ﻭ ﻣﺘﻼﻃﻢ ﺗﺮ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺑﻪ ﺍﻧﺴﺠﺎﻡ ﺩﺭﻭﻧﻲ، ﺗﻔﺎﻫﻢ ﻭ ﺍﻋﺘﻤﺎﺩ ﻣﺘﻘﺎﺑﻞ ﺑﻴﻦ ﺁﺩﻡ ﻫﺎ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﻧﻴﺎﺯ ﭘﻴﺪﺍ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ. ﺍﻳﻦ ﻛﺘﺎﺏ ﻛﻪ ﻣﺮﻭﺝ یک ﺭﻭﻳﻜﺮﺩ ﺍﺧﻼﻗﻲ ﻭ ﺍﻧﺴﺎﻧﻲ ﺑﻪ ﻣـﺪﻳﺮﻳﺖ ﺍﺳﺖ، ﺩﺭ ﻋﻴﻦ ﺣﺎﻝ ﺑﺮ ﻟﺰﻭﻡ ﺳﻮﺩﺁﻭﺭﻱ ﻭ ﻛﺎﺭﺁﻣﺪﻱ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺗﺄﻛﻴﺪ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ ﻭ ﺳﻮﺩﺁﻭﺭﻱ ﭘﺎﻳﺪﺍﺭ ﺭﺍ ﺩﺭﮔﺮﻭ ﺑﺮﻗﺮﺍﺭﻱ ﻳﻚ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﺑﺮﻧﺪﻩ-ﺑﺮﻧﺪﻩ ﺑﻴﻦ ﻫﻤﻪ ﺍﺭﻛﺎﻥ ﻭ ﺣﻘﺪﺍﺭﺍﻥ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻣﻲ ﺩﺍﻧﺪ.
ادامه مطلب در فایل زیر:
لینک خرابه
ضمن سپاس از شما اصلاح شد