22 رهبر کارآفرین دنیا چگونه فکر می کنند
این روزها مُد شده جوان ها با اجاره کردن دفتر کار مجازی، تاسیس یک شرکت و چاپ چند کارت ویزیت، خود را در مسند رهبری یک سازمان یا مجموعه ای و گاه پا فراتر گذاشته و خود را رهبری کارآفرین تصور می کنند و به مهارت ها و ابزارهای آن کاری ندارند. متاسفانه این درد، در سطوح مدیریتی دستگاه های عظیم دولتی و تجارتی نیز دیده می شود. عطش قدرت، عدم سنجش و آموزش لازم، رابطه های نامتعارف اداری و غیره… دلیلی بر شکست کسب و کاری که در ابتدا با انرژی شروع شده منجر خواهد شد.
مجله معتبر بین المللی «کارآفرینی» در آخرین شماره خود 22 خصوصیتی که رهبران کارآفرین و صاحبان کسب و کارهای بزرگ به آن معتقد هستند را منتشر کرده که می خوانیم. نکته بارز این نوشتار این است که 22 مدیر موفق بین المللی در چند جمله تجربه های بزرگ خود را به اشتراک گذاشته اند و صرفا ایده هایی خیال پردازانه و شعارهایی مهیج نیستند. 1- تمرکز در رهبری
گفته می شود که رهبران تصمیم های مهم اما ناخوشایند می گیرند. بدون شک قسمتی از این حرف درست است ولی عدم تمرکز علت اصلی آن است. برای اینکه رهبر خوبی باشید نمی توانید عمده تمرکز خود را روی مسائل جزیی بگذارید. برای اهداف بزرگتر می بایست نگاه کلی داشته باشید. در غیر این صورت مسائل پیش پا افتاده شما را غرق می کنند/ تیم فریس؛ نویسنده، کارآفرین و مجری برنامه.
2- اعتماد به نفس
یک رهبر با داشتن چشم اندازی روشن، اعتماد به نفس و پیروزی را القا می کند و از خود همدلی نشان می دهد. به عنوان یک رهبر زن، احساس می کنم برای شناخته شدن باید سماجت و شجاعت داشته باشیم. این دو بدون رفتار مناسب و احترام به دیگران ارزشی ندارد/ باری رافرت؛ مدیرعامل کچام نورت.
و…
بی نهایت ازتون ممنونم.سایتتون عالیه کتاباتون عالیه و کاری که دارید انجام میدید هم عالیه.خداقوت