ویژگی های یک برند با شخصیت
زمانی که برندسازی تبدیل به یک مفهوم معروف و شناخته شد، فعالان حوزه بازاریابی به این فکر افتادند که چگونه میتوانند برند بهتری بسازند. جنیفر آکر یک بازاریاب معروف و شناختهشده از دانشگاه استنفورد بود که مفهوم پنج ویژگی شخصیت برند را در این رابطه پیشنهاد داد.
برندها زمانی صاحب شخصیت شدند که مردم شروع به برقراری ارتباط با آنها کردند. بر این اساس برندی مانند پپسی میتواند بهعنوان یک “شخصیت جوان” مدنظر قرار بگیرد. هارلی دیویدسون میتواند یک “برند زمخت” نامیده شود. آئودی و بی ام و میتوانند بهصورت یک “شخصیت پیچیده” شناخته شوند و برند اینتل میتواند یک “برند لایق و شایسته” نامیده شود. بر اساس تجزیهوتحلیل شخصیت برند، هر برندی یک ویژگی متمایزکننده دارد که معرف آن برند در بین مخاطبین است.
اجازه دهید قدری بیشتر در رابطه با هریکی از این 5 ویژگی برند کاوش کنیم و آنها را بشناسیم:
1- صمیمیت
برند موردنظر شما از چه میزان صمیمیتی برخوردار است؟ اگر قرار بر این بود که یک سیاستمدار برند خودش را بسازد، فکر میکنم اولین خصوصیتی که مردم متوجه آن در شخصیت وی میشدند،
میزان صمیمیت وی بود. اسامی بسیار بزرگی در دنیای سیاست وجود دارند که برای صمیمیت و فداکاری خود شناخته میشوند، مانند: جان اف. کندی، نلسون ماندلا، ماهاتما گاندی و … . به اعتقاد جنیفر آکر یک برند صمیم، خاکی، صادق و شاد و خوشحال است.
2- هیجان
اگر در آینده نزدیک قرار بر رفتن به مکان عجیبوغریب مانند دیزنی پارک یا یونیورسال استودیوز بود، برای توصیف آن از چه واژهای استفاده میکردید؟ آیا آن کلمه چیزی غیر از هیجانزده یا هیجانانگیز بود؟ برندهایی که پردل و جرئت، سرزنده و فعال و تخیلی هستند، به ایجاد هیجان در مصرفکننده شناخته میشوند و بنابراین تحت همین عنوان هم شناخته میشوند. برخی کانالهای سرگرمی نیز ایجاد هیجان در مخاطب و بیننده خود را هدف قرار میدهند تا درنتیجه قادر به ارزش ویژهای برای برند خود شوند. مثلاً لئوناردو دیکاپریو، رابرت دنیرو و هَریسون فورد همگی بازیگرانی هستند که در طی سالیان گذشته هیجان را برای مخاطبین و بینندههای خود ایجاد کردهاند و به همین دلیل است که همواره مشتاق دیدن فیلمهایی هستیم که آنها در آن نقشآفرینی میکنند.
مطلب خوبی بود
لینک دانلودش مشکل داره
سلام و سپاس
اصلاح شد