شغلی

خلاصه کتاب کنار آمدن با دوستان و دشمنان درمحل کار pdf

کنار آمدن با همکاران

خلاصه کتاب کنار آمدن با دوستان و دشمنان درمحل کار

kenar-amadan-ba-hamkaran

ﻣﻬﻢ ﻧﻴﺴﺖ ﻛﻪ ﺷﻤﺎ ﺩﺭ ﻛﺎﺭﻱ ﻛﻪ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﻲ ﺩﻫﻴﺪ ﭼﻘﺪﺭ ﺧﻮﺏ ﻫﺴﺘﻴﺪ، ﻣﻬـﻢ ﻧﻴـﺴﺖ ﻛـﻪ ﭼﻘـﺪﺭ ﺑـﺎ ﺍﺳﺘﻌﺪﺍﺩ ﻭ ﻣﺎﻫﺮﻳﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺩﺍﻧﺶ ﺧﻮﺑﻲ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩﺍﺭ ﻫﺴﺘﻴﺪ، ﻣﻬﻢ ﺗﺮﻳﻦ ﻭ ﻧﻮﻣﻴﺪﻛﻨﻨﺪﻩ ﺗﺮﻳﻦ ﻋﺎﻣـﻞ ﺩﺭ ﺗﻌﻴـﻴﻦ ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ ﺷﻤﺎ ﻭ ﺭﺿﺎﻳﺖ ﻛﺎﻣﻞ ﺩﺭ ﻣﺤﻞ ﻛﺎﺭﺗﺎﻥ، ﺗﻮﺍﻧﺎﻳﻲ ﺷﻤﺎ ﺩﺭ ﺍﺳﺘﺤﻜﺎﻡ ﺑﺨﺸﻴﺪﻥ ﺑﻪ ﺭﻭﺍﺑﻄﻲ ﺛﻤﺮﺑﺨﺶ ﺑﺎ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﺍﺳﺖ. ﻣﺤﻞ ﻛﺎﺭ ﺟﺎﻳﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺷﻤﺎ ﺳﺎﻋﺎﺕ ﻛﺎﺭﻱ ﺯﻳﺎﺩﻱ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻣﻲ ﮔﺬﺭﺍﻧﻴﺪ ﻭ ﺑـﺴﻴﺎﺭﻱ ﺍﺯ ﻣﻬﻢ ﺗﺮﻳﻦ ﺭﻭﺍﺑﻂ ﻣﻬﻢ ﺷﻤﺎ ﺩﺭ ﺁﻧﺠﺎ ﺷﻜﻞ ﻣﻲ ﮔﻴﺮﺩ. ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺛﻤﺮﺑﺨﺶ ﺑﺮ ﺍﻳﻦ ﺭﻭﺍﺑﻂ، ﭼﺎﻟﺸﻲ ﻣﻬﻢ ﺩﺭ ﻫﺮ ﻣﺤﻞ ﻛﺎﺭﻱ ﺍﺳﺖ. ﻫﺪﻑ ﺍﻳﻦ ﺧﻼﺻﻪ، ﻛﻤﻚ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﺑﺮﺍﻱ ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺑﺎ ﺍﻳﻦ ﭼﺎﻟﺶ ﺍﺳﺖ.

ﻫﺮﺷﻐﻠﻲ ﻣﺴﺘﻠﺰﻡ ﺗﻌﺎﻣﻞ ﺑﺎ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺍﺳﺖ. همه ﻣﺎ ﺣﺪﺍﻗﻞ ﻳﻚ ﺭﻳﻴﺲ ﺩﺍﺭﻳﻢ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺍﻭ ﺩﺭ ﺗﻌﺎﻣﻞ ﻫـﺴﺘﻴﻢ. ﺍﻛﺜﺮ ﻣﺎ ﻫﻤﻜﺎﺭﺍﻧﻲ ﺩﺍﺭﻳﻢ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺁﻧﻬﺎ ﺍﺯ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻣﺸﺘﺮﻙ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻭ ﺑﺎ ﻫﻢ ﻫﻤﻜﺎﺭﻱ ﻣﻲ ﻛﻨﻴﻢ ﺗﺎ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﺣﺎﺻـﻞ ﺍﺯ ﻛﺎﺭ ﺑﺎ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﺭﺍ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻛﻨﻴﻢ. ﺗﻮﺍﻧﻤﻨﺪﻱ ﻣﺎ ﺩﺭ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻛﺎﺭ ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﻋﻮﺍﻣﻞ ﻣﻬﻢ ﺩﺭ ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ ﺩﺭ ﻛﺎﺭﻣﺎﻥ ﺍﺳﺖ. ﻭﺍﻗﻌﻴﺖ ﺳﺎﺩﻩ ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﺧﻮﺏ ﻛﺎﺭ ﻛﺮﺩﻥ ﺷﻤﺎ، ﺧﻮﺏ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ ﺍﮔﺮ ﻧﺘﻮﺍﻧﻴﺪ ﺑـﺎ ﺩﻳﮕـﺮﺍﻥ ﺧـﻮﺏ ﻛﺎﺭ ﻛﻨﻴﺪ. ﻗﺎﺑﻠﻴﺖ ﻫﺎﻱ ﻓﻨﻲ ﺷﺎﻳﺪ ﺑﺘﻮﺍﻧﺪ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺍﺭﺗﻘﺎﺀ ﺩﻫﺪ، ﺍﻣﺎ ﻗﺎﺑﻠﻴﺖ ﻫﺎﻱ ﺷﺨﺼﻴﺘﻲ ﺷﻤﺎ ﺍﺳـﺖ ﻛﻪ ﺑﺎﻋﺚ ﺑﻘﺎﻱ ﺷﻤﺎ ﺩﺭ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ. ﺗﺮﻓﻴﻌﺎﺕ ﺗﻨﻬﺎ ﺩﻟﻴﻞ ﺧﻮﺏ ﻛﺎﺭ ﻛﺮﺩﻥ ﺑـﺎ ﺩﻳﮕـﺮﺍﻥ ﻧﻴـﺴﺖ ﺑﻠﻜﻪ ﺭﺿﺎﻳﺖ ﺷﻐﻠﻲ ﻧﻴﺰ ﻣﻄﺮﺡ ﺍﺳﺖ. ﻛﻴﻔﻴﺖ ﻛﺎﺭﻱ ﺷﻤﺎ ﺗﺄﺛﻴﺮ ﺑﺮ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﺷﻤﺎ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺩﺍﺷﺖ. ﺭﻭﺍﺑﻂ ﺧﻮﺏ ﺩﺭ ﻛﺎﺭ ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﺪﺗﺮﻳﻦ ﺷﻐﻞ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻱ ﺷﻤﺎ ﻗﺎﺑﻞ ﺗﺤﻤﻞ ﻧﻤﺎﻳﺪ. ﺣﺎﻝ ﺗـﺼﻮﺭ ﻧﻤﺎﻳﻴـﺪ ﭼـﻪ ﺗﺄﺛﻴﺮﻱ ﺑﺮﺍﻱ ﻳﻚ ﺷﻐﻞ ﺧﻮﺏ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺩﺍﺷﺖ!

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها